2013. március 23., szombat

Magos- rozsos kenyér




A kenyérsütés könnyített változata. Nem kell hozzá se kovász, se öregtészta. A receptet itt találtam. Nálam picit módosult. Tettem bele sikért, és tökmag helyett magkeveréket használtam. Nagyon finom ez is, de ez kicsit sűrűbb állagú, mint az előző Magvas rozskenyér.


Hozzávalók:
  • 3,45 dl. víz
  • 1 ek. olaj
  • 1 ek. só
  • 20 dkg. rozsliszt
  • 35 dkg. rétesliszt
  • 1 dkg. szárított élesztő
  • 2 tk. barna cukor
  • 1 tk. sikér
  • 1,5 ek. magkeverék

  • a tetejére 1 tojásfehérje + magok.



Elkészítés: 

A tészta hozzávalóit a fenti sorrendben, a mag kivételével a kenyérsütőgép üstjébe tettem.
Dagasztottam és a gépben kelesztettem. A sípszó után hozzáadtam a magokat is.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrtam, formáztam.
Sütőpapírral bélelt tepsire tettem, tetejét bevagdostam, majd letakarva, kb. 40 perc alatt duplájára kelesztettem.
A tojásfehérjét villával enyhén felvertem, megkentem vele a kenyeret. Megszórtam a tetejét magokkal, majd 180 C fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt szép aranybarnára sütöttem.
Rácsra tettem, kihűtöttem.




6 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper kenyérke lett! Örülök, hogy sütsz kenyeret! Én most a Holle cég olvadós zabpelyhét tettem kenyérbe, és nagyon jó, sokkal jobb, mint a sima zabpehely. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ha van időm azért sütök, főleg hétvégén. :) Olvadós zabpehelyről még nem is hallottam.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Köszi Viki! Finom volt, bár kicsit sűrűbb, mint az öregtésztás változat. :)

      Törlés
  3. Nagyon guszta, szeretem az olyan kenyereket, aminek nemcsak a tetején, hanem a tésztájában is magvak vannak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka! Én is, bár most megint kevés időm van sütni sajnos. :)

      Törlés