2013. március 3., vasárnap

Túrós rétes muffin



 


Annyira, de annyira finom! Megéri azt a kis macerát, amit a tészta összevagdosása, és a muffinsütőbe rakosgatása jelenti. Ettől függetlenül tényleg gyorsan elkészíthető.
Stahl Judit szerint azoknak való akiknek mindig szétszakad a tészta, ha rétest sütnek. :)  Nos, nekem nem mindig szakad el a tészta, de azért kipróbáltam. Eredeti recept Stahl oldalán nálam némileg módosultak az összetevők.
Nekem: 14 db lett belőle.



Hozzávalók:


A tésztához:
  • 1 csomag rétestészta, 6 lapos

A töltelékhez:
  • 15 dkg. xilit
  • 2 tojás
  • 1cs. vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 50 dkg. tehéntúró
  • 12,5 dkg. tejszínes krémsajt
  • 2 ek. búzadara

A tepsi előkészítéséhez:
  • 2 ek. olaj

A réteslapok kenéséhez:
  • 5 dkg.margarin

A tetejére:
  • porcukor




Elkészítés: 

Előmelegítjük a sütőt 200 C fokra, és a muffintepsi 12 horpadását kenőecsettel alaposan kiolajozzuk.
A cukrot, a tojást és a vaníliás cukrot robotgéppel 1-2 perc alatt összedolgozzuk, majd hozzáadjuk a tejszínes krémsajtot, a búzadarát, a citrom reszelt héját, a szétmorzsolt túrót, és az egészet robotgéppel jól összedolgozzuk.
Elkezdjük készíteni a réteslap kosarakat. A kenéshez szükséges vajat megolvasztjuk, a kezünk ügyébe tesszük. Ezután kifektetünk magunk elé egy réteslapot, megkenjük kevés olvasztott vajjal, és felvágjuk 16 egyenlő méretű darabra. A felvágott darabok közül egyet-egyet beleteszünk a muffintepsi 12 horpadásába, és a megmaradt 4 darabot félrerakjuk.
Jöhet a következő réteslap. Megkenjük olvasztott vajjal, felvágjuk 16 téglalapra, és egyet-egyet szűk 1 cm-rel elforgatva, ráhelyezünk a tepsiben várakozó lapokra: így az alsó és a felső réteslap darabok sarkai nem egymásra, hanem egymás mellé kerülnek. Persze most is megmarad 4 darab, amelyet nem tettünk sehová.
Mire a harmadik réteslappal is végzünk, már 12 megmaradt, felszabdalt réteslap darabunk lesz. Közülük egyet-egyet, kicsit elforgatva, belerakunk a muffintepsi egy-egy horpadásába, rá a többi felvágott réteslap darabra. Ezután ugyanígy folytatjuk a réteslap kosarak készítését a maradék réteslapokból. A végén 8 rétegből álló, cakkos szélű, nyers réteslap kosarak üldögélnek majd a tepsiben.
A réteslap kosarakba arányosan belekanalazzuk a túrós tölteléket, és a
süteményeket kb. 25 perc alatt megsütjük a forró sütőben.
Ha kihűltek, porcukrot szórunk rájuk.

Nekem nem volt elég krémsajtom itthon így azt kipótoltam tejföllel. Mazsola nem került bele. A recept szerinti mennyiségű margarin nem volt elég a lapokra. Én először felvagdostam a lapokat és csak azután kentem meg őket margarinnal, 8 lapos réteslapot kaptam. Több, mint 35 percig sült.



 








Jó étvágyat! :)


7 megjegyzés:

  1. A legutóbb feltekerve sütöttem, de legközelebb így kibélelem a tésztával a mélyedéseket. Nagyon finomra megsül, sokkal ropogósabb. Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  2. Ennivalóak! És olyan kis helyesek! Szuper ötlet, megvalósításrá vár, most Tőled nálam! ;))

    VálaszTörlés
  3. Ó, az az utolsó kép! :) Gyönyörűséges, látszik a képeken, hogy nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi Mindenkinek! :)
    Mondjuk nekem mindegy, feltekerve is szeretem a rétest, bármilyen ízű is. :D
    De ez, tényleg nagyon finom. Ropogós tészta, isteni töltelék. Érdemes kipróbálni. :)

    VálaszTörlés
  5. Kedvencünk lett. A feltekert a közelébe sem jöhet. Ez így elkészítve nagyob ropogós! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök! Köszönöm a visszajelzést! :)

      Törlés