2012. február 17., péntek

Túrós batyu



A recept Limarától, köszönöm! :)

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 60 dkg. liszt
  • 3,2 dl. tej
  • 1 tojás
  • 1 mk. só
  • 2-3 ek. cukor
  • 8 dkg. olvasztott vaj
  • 2,5 dkg. élesztő

A töltelékhez:
  • 50 dkg. túró
  • 2 csapott ek. búzadara
  • 4 ek. cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg. mazsola
  • 2 tojás sárgája
  • 2 tojásfehérje kemény habbá verve

  • + 1 tojás a lekenéshez. 

Elkészítés:

Dagasztógép táljába készítjük a vaj kivételével az összes hozzávalót. 
Elindítjuk a dagasztást, majd kb. 10 perc múlva a vajat is hozzá öntjük. 
Szép hólyagos, kissé lágyabb tésztát dagasztunk.
Kelesztőtálban hagyjuk duplájára kelni.
Közben elkészítjük a tölteléket:
Az áttört túrót elkeverjük a cukorral, búzadarával, citromhéjjal, vaníliás cukorral, tojások sárgájával és a mazsolával. A felvert tojásfehérjét óvatosan forgatjuk bele.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, majd kb. 3 mm vastag négyzet alakra nyújtjuk. 
10x10 cm-es négyzetekre vágjuk, a közepükre teszünk egy-egy kanállal a töltelékből. 
A négyzetek sarkait középen összefogjuk, csavarunk rajta egyet.
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, hagyjuk kb. 20 percig pihenni, végül lekenjük felvert tojással. 
180 fokra előmelegített sütőben sütjük kb. 15 percig.

A tészta nagyon finom, nekünk kicsit lehetett volna édesebb a töltelék, pedig az előírt mellé még tettem édesítőt is. :)
Mivel nálunk a mazsolát nem szeretik a gyerekek, nekem viszont kellett bele, ezért megjelöltem, a tetején, melyikben van. :)







20 megjegyzés:

  1. Jaj, ezek a szépséges batyuk olyan jól jönnének most nálunk is! :) Küldesz?
    A mazsola megjelölés nagyon tetszik! :) (bár nálunk mindenki szereti a mazsolát, ettől függetlenül jó ötletnek tartom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldök! :))) Muszáj voltam megjelölni, mert a lányom nyafog a mazsola láttán. :DDD

      Törlés
  2. Jaj de gyönyörűek!!! Én is túrós kelt tésztát sütöttem tegnap, csak kalács formában, majd felrakom én is! Néha milyen hasonló finomságokat kívánunk!! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Már nekem is feltűnt, hogy van amikor ugyanabból dömping van a blogokon. :))) Valahogy mostanában inkább nálam is kelt tészták készülnek. :)

      Törlés
  3. Gyönyörűek ezek a batyuk,bizonyára finomak is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom a tészta, és a töltelék is, bár mint írtam nálunk még elbírt volna egy kis édesítést, de azért így is elfogyott. :) Köszi! :)

      Törlés
  4. Nagyon gusztusosak! Ez a mazsolás jelölés ismerős, én is sokszor alkalmazom. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Én most először, mert már untam, hogy nem ehetem mazsolásan, márpedig ez így jó. :))) A kalácsban is nagyon szeretem, de nem teszek bele a gyerekek miatt... hiányzik is belőle szerintem. :DDD

      Törlés
  5. Én szeretem a mazsolát, de a túrós batyuba nem szoktam csomagolni! Eddig fel sem figyeltem erre a tényre :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem, csak a gyerekeim válogatósak. Pedig szerintem belevaló. :)

      Törlés
  6. Jajj, Csilla, a legkedvencebb a kelt bukták között, a túrós batyu. Ez egy régi gyerekkori finomság emlék nekem. Én, személyesen soha nem sütöttem, és több mint tiz éve már nem ettem otthonilag készitettet, amit nagynéném sütött utoljára. Okvetlen kipróbálom, mert nagyon perfekt, és álom szépre sikerült neked. Köszi, a finom receptet amit megosztottál velünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igazán nincs mit, az érdem tulajdonképpen Limaráé, én csak onnan koppintottam. :) Mi is nagyon szeretjük, főleg, ha jó sok túró van benne. :)

      Törlés
  7. Nagyon szépek lettek, olyan szabályosak ! Nekem ilyen gondom nincs mindenki szereti a mazsolát! Most szívesen elfogadnék egy kis kóstolót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Jó Neked, én is szeretném, ha szeretnék. A fiam már hajlik felé, de a kisebbik nem akarja enni. :))) Szívesen megkínállak! :)

      Törlés
  8. De szépek! Az én csemetéim sem szeretik a mazsolát, majd én is jelölgetek:-)

    VálaszTörlés
  9. Köszi Gerdi!
    :) így jó volt, nem volt vita, mert olyanhoz hozzá sem nyúltak. :)))

    VálaszTörlés