2012. február 21., kedd

Fahéjas muffin




Gyors fényképek, egy gyors, ám de annál finomabb muffinról. :)
Vicuska! Köszi a receptet!! :) Az eredeti recept Vicuska blogjában, nálam így készült. :)


Hozzávalók:

12 darabhoz:
  • 1 csésze kristálycukor
  • 2 tojás
  • 3 csésze liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 1/2 tk. szerecsendió
  • 1 csésze tej, vagy tejföl
  • 17 dkg. vaj, vagy margarin olvasztva

A tetejére:
  • 2 dkg. olvasztott margarin
  • 1/2 csésze kristálycukor + 1 teáskanál fahéj.


Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 175 C fokra. 
A formákat kenjük ki, vagy béleljük ki papírral.
A tojást kikeverjük a cukorral, hozzáadjuk a felolvasztott (nem forró) margarint, a tejet és fakanállal összekeverjük. 
A száraz hozzávalókat szintén keverjük el, majd adjuk hozzá a tojásos masszát. 
Alaposan kikeverjük.
A formába beletöltjük a tésztát és kb. 30 perc alatt készre sütjük.
Picit hagyjuk hűlni, majd mindegyik tetejét az olvasztott vajjal megkenjük (vagy belemártjuk) és beleforgatjuk a fahéjas cukorba.







8 megjegyzés:

  1. Csilla, a muffinok nálunk mindig szerepelnek...a lányom is állandóan süti, mert a kis gyerekek, és a vejem is nagyon szeretik reggelire, hétköznap, én meg magamnak is gyakran sütök, de mostanában vigyázok hogy ne egyek sokat belőle. Imádom a fahéjasat, és a tiéd nagyon guszta, puha, és finom!
    Feltettem a dijat amit kaptam tőled, mégegyszer köszönöm:DDD

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet ez a fahéjas muffinod! Szinte érzem a jó fahéj illatát.

    VálaszTörlés
  3. Ide érzem az illatát :) Jól néz ki a félbevágott muffin!!! Képzeld, egy darabot direkt elcsomagoltam, kíváncsi voltam, milyen lesz 2 nap múlva- jelentem, mintha frissen sült volna, nem száradt meg, nem keményedett az állaga. Tehát érdemes nagy adagot készíteni. Ja, és fagyasztható!

    VálaszTörlés
  4. Már megcsodáltam Vicuskánál is, a vajfürdő különösen tetszik benne, a tiéd is szuperül néz ki:) Fahéjas sütiket pedig szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Csilla!
    Muffin mindig jöhet,imádom,gyakran sütök,de fahéjast még nem sütöttem.Itt az ideje!!!Szép lett a muffinod!!!

    VálaszTörlés
  6. Én is szoktam készíteni fahéjasat, de én beleteszem a tésztájába, és almát is teszek bele:) De ez a fahéjas tetejű muffinod is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  7. Csodásak ezek a muffinok! Az a fotó különösen tetszik, melyen ketté van törve... hmmm... most annyira megkóstolnám. :)

    VálaszTörlés
  8. Elisabeth!
    Én köszönöm! :) Szerintem sokan vagyunk így vele, a muffin finom, és nem utolsó sorban gyors édesség. :DDD

    Éva!
    Finom volt, köszi! :)

    Vicuska!
    Azt meghiszem! :))) Szoktam én is ilyennel próbálkozni, hogy milyen egy- két nap múlva, de ennek esélye sem volt, hogy megtudjuk. :)))

    Trollanyu!
    Köszi! Igen engem is az fogott meg, és tett kíváncsivá a vajfürdő. :)

    Melissina2!
    Itt bizony, extra gyors, és nagyon finom. :) Köszi!

    Kati!
    Igen azt tudom, hogy Nálad aztán van muffin sütés, és akkor nem aprózod el. :) Egyszer próbáld ki így is, nagyon fincsi. :)))

    Gabriella!
    Köszönöm! :)

    VálaszTörlés