2014. február 10., hétfő

Citromos- kókuszos gyümölcspite





 Vikinél találtam a receptet. Köszi! :)


Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 15 dkg. cukor
  • 1 kis pohár natúr joghurt (175 g.)
  • 15 dkg. puha/olvasztott margarin
  • 1 citrom reszelt héja
  • 15 dkg. liszt
  • 10 dkg. búzadara/kukoricadara
  • 5 dkg. + 2 ek. kókuszreszelék
  • 1 cs. sütőpor
  • csipet só
  • tetszőlegesen gyümölcs: meggy, cseresznye, málna, ribizli, áfonya.


Elkészítés:

Az egész tojásokat levegősre, habosra keverjük a cukorral, legjobb, ha robotgépet használunk!
Hozzáadjuk a joghurtot, a vajat, a citrom reszelt héját.
A lisztet összekeverjük a búzadarával, a kókusszal, a sütőporral és a csipetnyi sóval, a joghurtos-tojásos keverékhez adjuk, jól elkeverjük.
A tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral (vagy vajazzuk-lisztezzük, de az oldalát nem!), és belesimítjuk a tésztát.
Megszórjuk a megmosott, megszárított gyümölccsel, és meghintjük a 2 evőkanálnyi kókuszreszelékkel.
180 C fokos sütőben kb. 35-40 percig sütjük (tűpróba!).
Tortaszerűen cikkekre vágva tálaljuk további friss gyümölcs, esetleg tejszínhab vagy fagylalt társaságában!

Kukoricadarát használtam. Kb. 20 dkg. gyümölcsöt szórtam rá, a szemeket pici lisztbe megfogattam előtte.








9 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges, látszik a fotókon, hogy mennyire finom! :) Legszívesebben lekapnék egy szeletet a tányérról! :)

    VálaszTörlés
  2. Épp mondani akartam, hogy ez teljesen az én szájízem :-) És közben tényleg :-)))

    Gyönyörűséges lett!

    VálaszTörlés
  3. Szócséplés az előttem szólókat olvasva, de ugyanez volt az első gondolatom: gyönyörűséges!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Örülök, hogy itt jártál. :)

      Törlés
  4. De szép! De jó! Kukoricadarával még nem készítettem süteményt, felcsigázott:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a Túrógombócom is kukoricadarából van, imádjuk! :) Köszi, hogy jössz... :)

      Törlés
  5. Nekem is tetszik a sütid, a kukoricadarás megoldás is!!!

    VálaszTörlés