2012. augusztus 30., csütörtök

Rumos szilvaleves




Gabriellától hoztam ezt a nagyon finom üdítő levest. Nagyobb citromom volt itthon az kicsit soknak tűnt, legközelebb kisebb is elég lesz bele. Köszi a receptet. :)



Hozzávalók: 
  • 1/2 kg. szilva 
  • 1 citrom 
  • 2 dl. tejföl 
  • 1 tk. rumaroma
  • cukor ízlés szerint (nálam édesítő)
  • 4 db. szegfűszeg 
  • 1 kk. őrölt fahéj 
  • 1 tk. keményítő 
  • 1 kk. só
  • 9 dl. víz.


Elkészítés:

A szilvát megmossuk, kimagozzuk, és egy fazékba tesszük.
A citromot alaposan lemossuk, majd héjastól felszeleteljük és hozzátesszük a szilvához.
Rászórjuk a szegfűszeget, a fahéjat és a sót, majd vízzel felöntjük.
Felforraljuk és néhány percig főzzük.
A citromkarikákat kivesszük belőle, és vegyünk ki a szilvából is párat, melyet meghagyunk "levesbetétnek".
A tejfölt 2 evőkanál vízzel és a keményítővel simára keverjük, szedjünk hozzá 1 merőkanálnyi levest, mellyel összekeverjük és hozzáöntjük a többi leveshez jó alaposan összekavarva.
Botmixerrel összepépesítjük a levest, majd jól összeforraljuk.
Forralás közben ízlés szerint cukrozzuk.
Ezután beletesszük a félretett szilvaszemeket, és ekkor ízesítjük meg a rumaromával.
Citromkarikával vagy a közepére cseppentett tejföllel tálaljuk.





Jó étvágyat! :)

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, guszta! Finom hűsítő leves lehet....

    VálaszTörlés
  2. Miért nem főztem én még szilvalevest? Pedig nagy kedvencek a gyümölcslevesek, de ez eddig kimaradt. Pótolom:-)

    VálaszTörlés
  3. Én ugyanezt kérdezem most magamtól Gerdi...! :) Csilla, istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Még én sem főztem szilvalevest:) Pedig imádom a gyümölcsöket, a szilvát is, ez pedig remekül néz ki:)

    VálaszTörlés
  5. De jó, hogy elkészítetted, nagyon örülök!! Nagyon jól néz ki, szívesen kanalaznám... :) Remélem azért meg lehetett enni a nagy citrom miatt és nem lett túl savanyú?

    VálaszTörlés
  6. Hát szivalevest még nem készítettem, de még nem késő. Nagyon jól néz ki!:))

    VálaszTörlés
  7. Katalin!
    Nagyon finom, érdemes kipróbálni. :)

    Gerdi!
    Miért nem?? :))) Feltétlenül pótold! :)

    Teller-cake!
    :))) Köszi! :)

    Trollanyu!
    Én is most főztem először, de nem bántam meg. :)

    Gabriella!
    Meg bizony, nagyon ízlett! nem volt savanyú, csak éreztem, hogy "sok" benne. :)

    Tücsi!
    Még van szilva, kipróbálhatod. Köszi! :)

    VálaszTörlés