2011. október 9., vasárnap

Mogyoróvajas keksz

A kekszes dobozba kellett már az utánpótlás. :) 
A receptet ezen az oldalon találtam. Full mogyorós, ropogós, isteni finom keksz lett.

Hozzávalók:
  • 17 dkg. puha margarin
  • 10,5 dkg. (barna)cukor
  • 10 dkg. porcukor
  • 1 tojás
  • 1 tk. vanília kivonat
  • 18,5 dkg. mogyoróvaj
  • 26 dkg. liszt
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 1/4 tk. só
  • 1/2 csésze apróra vágott mogyoró.

Elkészítés:

A vajat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a mogyorókrémet, majd a tojást, és a vaníliát.
A lisztet összekeverjük a sóval, szódabikarbónával, és szintén a masszához keverjük.
Legvégén adjuk hozzá a mogyorót(esetleg, aprított csokit), és hűtőbe tesszük legalább 1/2-1 órára.
A sütőt előmelegítjük 180 C fokra.
2- 2,5 cm-es golyókat formálunk belőle, sütőpapíros tepsibe tesszük, távol egymástól.
Kristálycukorba mártott villával nyomkodjuk le, és sütőbe téve sütjük kb. 10-12 percig, vagy amíg el nem kezd a széle barnulni.
A sütőből kivéve még puha, kicsit hűtjük, majd dobozba téve egy hétig is eltartható.

Nagyobb golyókat semmi esetre se formáljunk belőle, mert eléggé elterülnek. Így nekem 60 darab keksz lett ebből az adagból. A színe nem jött igazán vissza a fényképeken, az első képen lévőtől még kicsit sötétebb.






12 megjegyzés:

  1. De jó, hogy jöttél hozzám játszani! Így idetaláltam... azt hiszem, sokat fogok itt nézelődni:)))
    Köszönöm, hogy játszol és még hirdeted is!

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki a sütid, de megkérdezném - muszály a mogyorós vaj? - azt hol lehet beszerezni??

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta kekszek, ezt is mentettem:) Nálunk is mindig van valami a kekszes dobozokban:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta. Nálunk is üres a kekszes doboz...
    Köszi a recit! :)))

    VálaszTörlés
  5. Megkóstolnám! Szeretem a mogyoróvajat, sajnos annyira, hogy mire keksz sütésére került volna a sor, bekanalaztam egy teljes üveggel (pár hét alatt) :-(

    VálaszTörlés
  6. Horimarika!
    Nagyon örülök, hogy idetaláltál! :) Köszöntelek, nézelődjél kedvedre! :)))

    Tücsi!
    Az állaga, és az íze miatt, szerintem kell bele.
    Sajnos nem tudom, hogy itthon hol kapható, de hátha valaki tudja..., majd én is nézem, ha megyek vásárolni. Én Skóciából kaptam, nálunk csak így sütibe fogy el, de így viszont nagyon fincsi. :)))
    Nézd mit találtam: http://gyereketeto.blogspot.com/2011/06/mogyorovaj-hazilag.html :)

    Trollanyu!
    :)

    Petra!
    Szívesen! :)))

    M@rti!
    Vegyél! :))) Komolyan?,, nálunk nem jött be úgy senkinek(még) :), itthon vetted, hol kapható?

    VálaszTörlés
  7. Talán kétszer készítettem kekszet, nem tudom miért hagytam abba, pedig nagyon jól sikerültek! El kezdem újra! Nagyon finomak lehetnek! :D
    Jaj, el ne felejtsem, hogy valami van nálam neked! :))

    VálaszTörlés
  8. Nemrég tettem vissza egy boltban a polcra egy üveg mogyoróvajat, nem tudtam, mit kezdhetek vele. Most már tudom:-)

    VálaszTörlés
  9. Már megint én:-) Nézz be hozzám, szeretnék átadni neked egy díjat!

    VálaszTörlés
  10. Barbi!
    Nagyon azok voltak. Kezd el újra, olyan hamar megvannak. :))) Jövök hozzád! :)

    VálaszTörlés
  11. Gerdi!
    Melyik boltban? Jövök hozzád is! :)

    VálaszTörlés
  12. Nem itthon vettem, Amcsiból kaptam. Állítólag nagyobb T*scoban kapható, de én még soha nem láttam, bár célirányosan nem is kerestem.

    VálaszTörlés