2011. augusztus 5., péntek

Túrós zsemle

Tegnap este Paradicsomleves, és Túrós zsemle volt a vacsoránk.
Még valamikor nagyon régen a Nagyimtól lestem el a készítését, mi a tejjel jól átitatva szeretjük.


Hozzávalók:
  • 9 db. zsemle (nálunk, ennyi fér a tepsimbe:))
  • kb. 1 liter tej
  • 50- 75 dkg túró
  • 1 nagy tejföl
  • ízlés szerint: cukor, mazsola, reszelt citromhéj, vaníliás cukor
  • kevés zsír a tepsi kikenéséhez.

Elkészítés:

A zsemlének levágom a "tetejét" (nem félbevágom, kicsit feljebb :)). Legjobb az 1-2 napos zsemle hozzá. A belsejét kiszedem.
A túrót összekeverem a cukrokkal, mazsolával, citromhéjjal, és teszek bele 2-3 ek. tejfölt.
Van amikor fél kiló túróm van, ilyenkor belecsipegetem 5-6 zsemle belsejét, ezzel szaporítva a túrót.
A tejből valamennyit mikróba megmelegítek, és ízlés szerint cukrot teszek bele, majd hozzáöntöm a  többi tejet is, és a zsemléket belemártom a tejbe, úgy, hogy jól átigya magát, ne maradjon sehol se száraz.
Zsírozott tepsibe teszem őket, és megtöltöm a túróval. Amikor mindet megtöltöttem, a tetejét is tejbe nyomom, és 1 ek. tejföl kenek rájuk.
200 C fokos sütőben sütöm készre.
Langyosan, és hidegen egyaránt nagyon szeretjük. 













Jó étvágyat! :)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Mindig is annak tartottam a töltött zsömlét, de valahogy akár iskolába akár a munkahelyemen mindíg elcseréltem másra.Nincs rá magyarázat, de ez van! Így nem is szoktam készíteni pedig biztosan finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sokszor készítette ezt az én nagymamám és az édeasnyám is:) Mindig nagyon szerettem, nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  3. Anyukám készítette régen sokszor. Arra emlékszem, hogy nagyon finom volt és egynél nem lehetett megállni. Már a látványától is megéheztem. :))))

    VálaszTörlés
  4. Éva!
    Nagyon finom, mi nagyon szeretjük. Egyszer kóstold meg. :)

    Trollanyu!
    Valóban nagyon finom! :) Illéskrisz felhívását olvasva eszembe jutott, hogy ennek egy kiflis változatát is a nagymamámtól tanultam el. Milyen érdekes, sokszor kell egy "valami", hogy eszünkbe jussanak dolgok. Pedig az nagyon sokszor szerepelt nálunk. Lehet azzal benevezek, mert az talán még ennél is finomabb. :)

    Petra!
    Valóban így van. Egynél nem állunk meg mi sem. :) Ez is olyan édesség, amit ha nem is minden héten, de gyakran készítek, nem unjuk meg. Nagyon szeretjük. :D

    VálaszTörlés