2014. január 11., szombat

Pásztorpite




Több változata található a neten. Nekem a legszimpatikusabbnak ez volt, amit ezen a blogon találtam. Nyilván ez sem az eredeti, mert azt bárányhúsból kell készíteni, viszont bizton állítom nagyon finom. Nálam picit módosultak a hozzávalók, így írom le. 


Hozzávalók:
  • kevés olaj 
  • 3 db. sárgarépa 
  • 1 db. vöröshagyma 
  • 50 dkg. darált sertéshús 
  • 1 konzerv hámozott paradicsom 
  • 40 dkg. zöldborsó 
  • 3 tk. Worcestershire szósz 
  • 1 kg. krumpli (tisztítás utáni súly) 
  • margarin, tej 
  • kakukkfű 
  • só, őrölt bors 
  • kb. 1/2 dl víz. 



Elkészítés:

A pitéhez első körben készítsük el a húsragut, illetve párhuzamosan ennek megfőzésével tegyük fel a krumplit főni.
Kevés olajon dinszteljük meg a hagymát, adjuk hozzá a darált húst, pirítsuk fehéredésig, majd pároljuk meg az apróra felkockázott répa, zöldborsó és paradicsom kíséretében. Fűszerezzük Worcestershire szósszal, sóval, borssal, kakukkfűvel, majd kevés vízzel öntsük fel.
Fedő alatt főzzük össze alaposan a ragu alkatrészeit, amíg finom szaftos elegyet nem képeznek.
A főtt krumpliból a margarinnal és tejjel pürét készítünk.
A pásztor pitét egy kerámia tálban, vagy tepsiben sütjük: alulra a húsragu, felülre pedig a krumplipüré kerül.
Magas hőfokon sütjük kb. 1 óráig, vagy amíg a teteje meg nem pirul egy kicsit.
Bátran lehet variálni más zöldségekkel is a ragut, nagy divat például a mexikói pásztor pite, aminek a klasszikus zöldség elemeit lecserélik kukoricára, babra, kaliforniai paprikára.



Jó étvágyat! :)

6 megjegyzés:

  1. A krumpli meg hús csak jót ígérhet. Guszta is.
    Anyósom szokott készíteni, én még nem. Pedig szemeztem már vele, aztán másfele kalandozott el a tekintetem:-) Most már kénytelen leszek én is tesztelni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Nekem nagyon bejött. Frissen nagyon finom, de én még másnap is vittem melóba, és úgy is ízlett. :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta, én sem készítettem még, de készülök kipróbálni:)

    VálaszTörlés
  3. A krumplipürével a tetején nálunk is nagy kedvenc lenne, el is fogom készíteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsian várom, hogy Nektek hogy ízlik majd. :)

      Törlés