2011. július 17., vasárnap

Babgulyás

A mai ebédünk ez a leves volt.
Én a következőképpen készítem:

Hozzávalók:
  • 50dkg. sertéscomb
  • 40 dkg. fejtett bab
  • 3-4 szál sárgarépa
  • 2-3 szál fehérrépa
  • 3-4 db. burgonya
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • ételízesítő(saját készítésű)
  • pirospaprika, bors
  • 1 db. nagyobb vöröshagyma.

Külön főzöm meg a pörköltet, és a bablevest.
A vöröshagymát felkockázom, olajon megpirítom, majd ráteszem a felkockázott, megmosott húst, kicsit párolom, sózom, borsozom, ételízesítőt teszek bele,  szórok rá pirospaprikát, felöntöm kevés vízzel, és megfőzöm.
Közben a megpucolt, kockázott zöldségeket, és a babot felteszem vízben főni, beleteszem a fokhagymát, sózom, és készre főzöm. Ha a bab elkezd forrni, teszek bele egy kevés szódabikarbónát(így tanultam a  nagymamámtól). :)
Amikor megfőtt a hús, és sűrű leve van, beleöntöm a  levesbe, még kb. 15-20 percet főzöm. Ha nem olyan sűrűre sikerül, mint most, akkor szoktam bele még csipetkét is tenni.
Tálalom.



Jó étvágyat! 

4 megjegyzés:

  1. Csilla, ez mennyei leves, nagyon szeretem én is.

    VálaszTörlés
  2. Igen, nálunk is nagy kedvenc. :)

    VálaszTörlés
  3. Egyszer készítettem babgulyást, valamikor a tavaly nyáron, még a blogyrás előtt, nagyon tetszett, sajnos azóta se ismételtem meg.

    VálaszTörlés
  4. Pedig nagyon finom, és tartalmas leves.
    Jó, azért nem minden héten, de érdemes néha megfőzni.:)

    VálaszTörlés