2013. január 2., szerda

Lencsefőzelék




Hozzávalók:
  • 40 dkg. lencse
  • 2 ek. olaj
  • 2 dkg. liszt
  • kis fej apróra vágott hagyma
  • 2 db. babérlevél
  • 1/2 kk. szódabikarbóna 
  • ecet
  • kevés cukor.

Elkészítés:

A kiválogatott lencsét néhányszor átmossuk, majd néhány órára, esetleg egy éjszakára beáztatjuk hideg vízbe.
Ebben a vízben sóval, babérlevéllel feltesszük főni.
Ha puhára főtt, hagymás, rántást készítünk. Besűrítjük vele a főzeléket, és még pár percig főzzük.
Ecettel, csipetnyi cukorral, ha kell még sóval ízesítjük.




Jó étvágyat! :)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak látszik, szeretem! :) Nálunk habarással és mustárral ízesítve készült! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, finom volt. :) Úgy is igen fincsi lehet! :)

      Törlés
  2. Idén annyi lencsét ettem a napokban, hogy kő gazdagnak kell lennem az új évben...Imádom. Sajnos felfúj, úgy hogy utána kínlódok egy kicsit, de megéri. Istenien néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) ó én eddigi életemben jóformán minden újévkor lencsét ettem, de nekem ez még eddig nem vált be. :))) Ebben már sajnos nem hiszek. :D Én teszek bele szódabikarbónát, hogy ne puffasszon. A mamámtól legalább is azt tanultam, hogy babba, lencsébe tegyek, így kevésbé fúj fel. :)

      Törlés
  3. Nagyon guszta, mi is hasonlóval kezdtük az új évet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Szeretjük, persze nem csak ilyenkor. :)

      Törlés
  4. Nálunk lencseleves volt, de a főzeléket is szeretjük. Gusztán néz ki a fasírttal együtt!:))
    BUÉK!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Tücsi! :) A leves is nagyon finom! Neked is boldog új évet! :)

      Törlés