2013. január 5., szombat

Kávés- csokis keksz




A receptet Gerditől hoztam. Köszönöm szépen Gerdi, nagyon fincsi lett!! :) Némi változtatást eszközöltem rajta, nálam így készült.

 



Hozzávalók:
  • 15 dkg. margarin
  • 15 dkg. xilit
  • 8 dkg. fruktóz
  • 2 tk. házi vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 dl. tej
  • 2 tk. Maci kávé
  • 55 dkg. liszt
  • 15 dkg. csokilencse


Elkészítés:

A puha margarint, a cukrot, tojást, vaníliát, sütőport habosra kevertem.
A tejet megmelegítettem elkevertem benne a kávét, hozzáadtam a margarinos keverékhez.
Majd elkevertem benne a lisztet is, végül a csokit.
Robotgéppel, majd kézzel kevertem, egy lágyabb masszát kaptam.
Hűtőben hűtöttem kb. egy órát.
Diónyi darabokat szedtem belőle, golyóvá formáltam, és sütőpapíros tepsibe tettem őket, nem túl közel egymáshoz.
Enyhén vizes kézzel a gombócokat kissé ellapítottam, majd 170 C fokra előmelegített sütőbe sütöttem kicsit tovább, mint 15 percig, míg a szélei barnulni kezdtek.







8 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, jók ezek a közeli képek:) Nem tudom mi az a Maci kávé, koffeinmentes kávé? Bár gondolom nescafe vagy capuccino por is jó lenne bele.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. :) Igen koffeinmentes, gyerekeknek való pótkávé. :) Gyerekkoromban sokat ittam, még most is imádom. :D Az általad felsoroltak is jók bele természetesen, Gerdi is instant kávéval készítette.

    VálaszTörlés
  3. Fincsi...mi is pont kekszsütéshez készülődünk, a cuccok már összemérve, de mentettem ezt a verziót is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kekszsütésben az a jó, hogy viszonylag gyorsan, sok sütit produkál az ember. :))) Nálunk ősztől- tavaszig rendszeresen tele a kekszes doboz. :)

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki, nemcsak a kávé, hanem a csokicseppek okán is nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Csilla, szívesen:-) Örülök, hogy megsütötted!
    Maci kávéval évek óta nem találkoztam, pedig szerettük. De lehet, csak elsiklottam fölötte. Most már keresni fogom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt, köszi! :) Maci kávét sok helyen láttam. :) Szeretem! :)

      Törlés