2014. február 22., szombat

Sütőtökös- csokis süti (blondie)




Imádom a sütőtököt, a gyerekeim viszont nem hajlandóak megenni. Mikor sütőtökös sütik után kutakodtam, találtam ezt a receptet. Nagyon finom, és igen, így megették a sütőtököt, sőt olyannyira, hogy alig bírtam megmenteni néhány szeletet, hogy felkerülhessen a blogra! :D




Hozzávalók:
  • 26 dkg. liszt
  • 0,5 kk. fahéj
  • 1 tk. szódabikarbóna 
  • 3/4 tk. só 
  • 22 dkg. margarin
  • 25 dkg. cukor (nálam fele kb. barna cukor volt)
  • 1 tojás
  • egy vaníliarúd belseje (nálam 1 tk. vanília aroma)
  • 40 dkg. sült sütőtök 
  • 10 dkg. csokicsepp.



Elkészítés:

A sütőtököt feldaraboljuk, tepsibe tesszük, némi cukrot szórunk rá és a sütőben puhára sütjük. Kihűtjük, majd villával a tökhúst összetörjük.
A sütőt előmelegítjük 180 C fokra.
Egy kb. 20×35 centis tepsibe sütőpapírt vágunk.
Egy tálban összekeverjük a lisztet, a fahéjat, a szódabikarbónát és a sót.
A margarint és a cukrot krémesre keverjük, beleütjük a tojást, majd a sütőtökpürét is hozzáadjuk.
A sima krémhez kanalanként hozzáadagoljuk a lisztes keveréket, s végül a csokoládé-cseppeket.
A masszát az előkészített tepsibe öntjük és 35-40 percig sütjük.







15 megjegyzés:

  1. Én biztos, hogy imádnám, nagyon finom dolgok vannak benne! :)
    Az én csemetém már ott tart a sütőtökkel, hogy cukrot sem kér rá (érezni akarja az ízét :)
    és a sós változatot is megszerettettem vele; na, onnan már sínen voltam vele! :)))

    VálaszTörlés
  2. Még valami, sikerült beszereznem vanília port!
    (Éljen, éljen! :)))
    Úgyhogy a következő (hamis) marcipános
    kekszbe már ez is fog kerülni. :)))

    VálaszTörlés
  3. Én nagyon szeretem a sütőtököt és a csokit is,így ezt a csodát is szívesen megenném!

    VálaszTörlés
  4. Már is van jelentkező a maradék szeletekre, ÉN! :-DDD

    VálaszTörlés
  5. Jó szaftosnak néz ki a tésztája, nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuper:) Az én gyerekeim is így vanak vele, ma sütőtökös smoothie-t reggeliztem és persze az ízlett nekik is:)

    VálaszTörlés
  7. Nálunk simán is jöhet a sült sütőtök, nagyon szeretjük. De sütiben is nagyon finom lehet, szép, szaftos a tésztája, a csokicseppekkel pedig még finomabbnak gondolom. :)

    VálaszTörlés
  8. Zsuzsa!
    De, jó! Az én gyerekeim nem eszik, csak így "elrejtve" :)

    Márti!
    Köszi! Tényleg nagyon finom! :)

    Teller-cake!
    Bocsi, elfogyott... :)))

    Gabriella!
    Nagyon finom, szaftos. :)

    Trollanyu!
    Ugye, hogy milyenek! :) Hihetetlen! :)))

    Hankka!
    Jól gondolod, nagyon fincsi! Köszi! :)

    VálaszTörlés
  9. Szép sárga, csokis... Talán nekem is így kéne megetetni velük a sütőtököt:-) Lányom kiskorában csak úgy nyakalta, most ímmel-ámmal eszi meg, Férjem állítólag nem szereti az állagát, Fiam meg sosem ette meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el így sikerülne! :) Nekem legalább is bejött. :))) Persze én is csak a végén mondtam el nekik, hogy tök van benne. :)

      Törlés
  10. Wonderful article! That is the kind of info that are meant to be shared around the web.

    Shame on the seek engines for now not positioning this post higher!
    Come on over and discuss with my site . Thank you =)

    My webpage - Videotape Transfer Vancouver BC

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép a színe, biztos finom is. Én imádom a sütőtököt, úgyhogy ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Kíváncsian várom, hogy Neked, hogy ízlik majd! Én is imádom, alig várom, hogy süthessek! :) :)
      !

      Törlés