2013. január 21., hétfő

Kadett szeletek




Váncza recept. A recept Mónika blogján található meg eredeti leírással. Nekem a tésztája az övéhez képest duplája lett, a hab meg összeesett, pedig valamennyivel magasabb volt. :) Az íze viszont kárpótol ezekért a kis "szépséghibákért".
Valóban nagyon finom csokis sütemény, lágy tésztával. Mónika köszönöm!


Hozzávalók:
  • 4 db. tojás
  • 20 dkg. xilit
  • 10 dkg. puha margarin
  • 18 dkg. étcsokoládé
  • 12 dkg. liszt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • + 4 tojás fehérje 
  • 3 ek. baracklekvár
  • 5 dkg. őrölt dió
  • 1 tk. vaníliás cukor
  • 8 dkg. porcukor.


Elkészítés:

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. A sárgáját kikeverjük a xilittel. A csokoládét a margarinnal mikróban, vagy gőz felett felolvasztjuk. Belekeverjük a sárgájához, majd hozzáadjuk a lisztet és a sütőport. Végezetül a kemény habot.
Sütőpapíros tepsibe terítjük és 170- 180 C fokos előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Kb. 20 perc alatt.
Sütőből kivéve vékonyan megkenjük barackízzel.
A 4 tojásfehérjét habbá verjük, belekeverjük az őrölt diót, vaníliás cukrot és a porcukrot. Rákenjük a lekváros tésztára.
Visszatesszük langyos! sütőbe és a habos réteget megszárítjuk.


Mikor kihűlt könnyebben volt szeletelhető.  A tetejére a habot a fagyasztóban összegyűlt tojásfehérjéből készítettem. Tepsi mérete: 21x 32 cm.


9 megjegyzés:

  1. Nagyon szép magas lett! Talán én is kijelöltem ezt is , de már annyira sokat jónak tartottam hogy már szerintem jó pár hónapra bevagyok tervezve.Ezt csak viccnek szántam , de valóban nagyon sok és más blogokról is meglátom lementem aztán bogarászok hogy mit mikor süssek? Biztosan nagyon finom ez a süti is!

    VálaszTörlés
  2. Valóban csodaszép magas, és látszik is a tésztáján, hogy mennyire finom! :) A csokis tésztát biztosan nagyon jól kiegészíti a savanykás lekvár és a diós hab! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, biztosan azért lett magasabb mert én negyed adagot készítettem el és egy kis laposabb tepsibe sütöttem. Egész adag készítésénél biztosan hogy így kell kinéznie!
    Rakom is a recept mellé a képedet:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon könnyű a tésztája, isteni lehet lekvárral és diós habbal:))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon puhának néz ki, tényleg irtó finom lehet! Jól választottál a Váncza-receptek közül. :)

    VálaszTörlés
  6. Éva!
    Köszönöm! :) Igen, ezzel szerintem sokan így vagyunk, hogy csak mentünk- mentünk, aztán mégis egy pont akkor mentettre esik a választás sütéskor. :)

    Hankka!
    Isten volt. Amolyan lecsúszik egymás után néhány szelet süti. :)

    Mónika!
    Köszönöm! :) Azért, ha őszinte akarok lenni, akkor a laposabbnak jobban örültem volna. Egyforma magasan olyan guszta volt nálad. :)))

    Tücsi!
    Finom volt. :)

    Teller- cake!
    Köszi! :)

    Vicuska!
    Az volt... :)))

    VálaszTörlés
  7. Nekem még magasan és összeesve is nagyon bejön! Olyan csábító, laza a tésztája! :-))

    VálaszTörlés
  8. Csilla!
    A sütemény finom volt szerintem, mert látszik,nagyon könnyű a tészta!A teteje pedig hab a tortán!!:):)

    VálaszTörlés