2013. január 18., péntek

Tarhonyaleves




Hozzávalók:
  • 10 dkg. tarhonya
  • 4 db. közepes burgonya
  • 5 dkg. füstölt szalonna
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 db. nagyobb sárgarépa
  • 1 db. petrezselyem
  • 1 tk. pirospaprika
  • 2,5- 3 l. víz.


Elkészítés:

A szalonnát apró kockákra vágjuk és zsírjára olvasztjuk.
Finomra vágott vöröshagymát adunk hozzá, és aranysárgára pirítjuk.
Pirospaprikával meghintjük, vízzel, vagy csontlével felengedjük.
A tarhonyát kevés olajon megpirítjuk, majd leszűrjük és a leveshez adjuk.
Ekkor tesszük hozzá a karikára vágott répát, zöldséget.
Ha a zöldségek félig megpuhultak hozzáadjuk a felkockázott burgonyát.
Kb. még 15 percig főzzük, míg minden zöldség megpuhul, majd forrón tálaljuk.



Jó étvágyat! :)

10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom leves, imádjuk a tarhonyát csak itt nem lehet kapni. Készítettem már házilag párszor, de én pont ezt a gépit szeretem:)Nekem így tökéletes, a férfiak szerint egy kis füstölt kolbásszal jobb lenne:)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem a tarhonya levest, jó régen nem készítettem. Jó ötlet!!! Nagyon guszta!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Tücsi! :) Gyorsan kész, és finom. :)

      Törlés
  3. Ebben a zimankóban, nincs is annál jobb, mint egy finom meleg leves kortyolgatása:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet, legalább 20 éve nem ettem (utoljára kolesz menzán), és szinte megkívántam. Jövőhéten meg lesz főzve :)Eszter

    VálaszTörlés
  5. Lényegesen jobban néz ki, mint amit a gyerekek kapnak az oviban:-) Én nem szoktam tarhonyalevest főzni, de a Te változatod meggyőző, így fogok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szegény gyerekek! :D Persze füstölt szalonnát csak nem kaphatnak a levesbe. :) Eredeti recept szerint 10 dkg. kell bele, én ezt a mennyiséget feleztem. Amúgy meg én sem szoktam, most készítettem először, felcsaptam az egyik szakácskönyvem, és megfőztem. :) Érdemes volt, mindenkinek nagyon ízlett. :)

      Törlés