2013. január 10., csütörtök

Ezüst keksz





Ez annyira karácsonyi keksz! De karácsonykor már nem fért bele a sok sütésbe, így kicsit utólag sütöttem meg. Nagyon finom, könnyen elkészíthető, dekoratív keksz.
Nekem 48 db. lett belőle. A receptet a Kifőztük decemberi számában találtam. 


Hozzávalók:

A tésztához:
  • 40 dkg. liszt
  • 10 dkg. darált mák
  • 1/2 tk. őrölt kardamom
  • 1/2 tk. őrölt szegfűszeg
  • 1/2 tk. őrölt fahéj
  • 1/2 tk. só
  • 1 tk. sütőpor
  • 2 tojás
  • 20 dkg. porcukor
  • 20 dkg. margarin
  • 1 tk. vaníliakivonat
  • 1 tk. citromaroma

A forgatáshoz:
  • 10 dkg. kristálycukor.


Elkészítés:

A lisztet, a mákot, a fűszereket és a sütőport összevegyítjük.
Keverőtálban a tojást a cukorral habosra verjük, majd a vajjal tovább keverjük. Hozzáadjuk a vaníliát meg a citromaromát, és hozzátesszük a szárazanyagokat is.
A masszát legalább 3-4 órára hideg helyre tesszük.
Kb. 3 centi átmérőjű golyókat formálunk belőle, kristálycukorban meghempergetjük.
Sütőpapíros tepsiben, 190 C fokon 12 percig sütjük.
A tepsin hagyjuk kihűlni.






Ugye milyen szépek?  :)

9 megjegyzés:

  1. Ez valami gyönyörű!!!

    Képzelem, milyen finom volt... Hmmmmmmm...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós és finom kis sütemény lehet! Elteszem talonba egyszer úgy is sort kerítek rá hogy kipróbáljam!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a kekszet én is kinéztem magamnak, de még nem került sor az elkészítésére. Nagyon mutatós:) és biztos finom is, főleg a kardamomtól.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon szép, olyan szépen csillog a kristálycukortól! :) És nagyon finomnak is tűnik! :)

    VálaszTörlés
  5. Igazi hangulatot áraszt, olyan szépen csillog. Biztos elkészítem, bár azt hiszem friss kardamomom nem lesz, vagyis nagyon régi van. Szép a körítés hozzá!!!

    VálaszTörlés
  6. De szépek, tényleg tiszta karácsonyi hangulata van. De ettől függetlenül én bármikor megenném. Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
  7. Chef Viki!
    Köszönöm!! :) Ugye milyen szépek, teljesen beléjük szerettem. :)

    Éva!
    Köszönöm! Érdemes kipróbálni. :) A kislányom vitt kóstolót a tanárnéniknek, a receptet már másnap be kellett vigye. :)

    Juditka!
    Nálam is rengeteg recept vár kipróbálásra. Előbb- utóbb elkészülnek. :D

    Hankka!
    Köszönöm szépen! :)

    Tücsi!
    Őrölt kardamom van nekem is itthon. Igaz nem nagyon tudtam, hogy mennyi a megadott recept szerinti, mert ott a magot őrölték meg. :)

    Trollanyu!
    Így igaz, bármikor meg lehet enni! :) Köszönöm, Nektek is szép hétvégét! :)

    VálaszTörlés
  8. Húúúú, de örülök, hogy tetszett!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon!! Gyönyörűek voltak, finomak, csillogtak, igazi karácsonyi kekszek!! :) Köszi a receptet!! :)

      Törlés