2013. január 25., péntek

Diós kenyér




Az úgy volt, hogy az egyik reggel munkába menet a Vásárcsarnokban vásároltam az egyik pékségnél, mikor is egy bácsi diós kenyeret kért mellettem. Diós kenyér?- talán meg kellene kóstolni. :D Aztán beugrott, hogy valamelyik szakácskönyvemben olvastam én ilyet. Így itthon utánanéztem és meg is találtam Jamie Oliver könyvében. Utasításait követve, azért itt- ott módosultak az összetevők. Nagyon finom, "kalácsszerű" kenyér lett belőle. Nálam így készült:








Hozzávalók:
  • 25 dkg. Graham liszt
  • 25 dkg. BL 80-as kenyérliszt
  • 3 dl. langyos víz
  • 1,5 dkg. élesztő
  • 1 ek. cukor
  • 1 csapott ek. só
  • 20 dkg. dió
  • 6 dkg. puha margarin


Elkészítés:

A robotgép táljába kimértem a lisztet. Közepébe mélyedést készítettem, beleszórtam a cukrot, beleöntöttem a vizet, és belemorzsoltam az élesztőt. Megvártam, míg felfut.
Alaposan bedagasztottam, kb. a dagasztás felénél beleszórtam a diót - melynek a felét megdaráltam, a másik felét pedig zacsiban húsklopfolóval apróra törtem-, és a margarint.
A dagasztás után kb. egy óra alatt duplájára kelesztettem.
Enyhén lisztezett felületen fél perc alatt átgyúrtam, megformáztam, és sütőpapíros liszttel meghintett formába tettem.
Ismét duplájára kelesztettem, tetejét bevagdostam, liszttel megszórtam, és előmelegített 180 C fokos sütőben 30 perc alatt sütöttem készre.
Fél óra pihentetés után szeleteltem.






Jó étvágyat! :)

6 megjegyzés:

  1. De szép kenyér! Érdekes benne a dió. Találkoztam már hasonló recepttel, de nem mertem kipróbálni. Most, hogy Te megtetted, s finomnak találtad, én is tesztelni fogom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Méghozzá nagyon finomnak, és nem kevésbé laktatónak. :) Kíváncsian várom, hogy Nektek hogy ízlik.

      Törlés
  2. Olyan régóta a fejemben van a diós kenyér gondolata, hogy az csak na. Jó ez a recept, máris elmentem. Nagyon szép kenyérke!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Könnyű volt a tésztával dolgozni, valóban remek recept. :)

      Törlés
  3. De szép, s nagyon finom is, látszik rajta:) A párom kedvence a diós kenyér, de próbáltam már pisztáciával is, csak az nagyon drága. A belseje is csodás:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Párod tudja, hogy mi a finom! Nekünk is ízlett, persze kivéve a lánykámnak :D, de az lenne a meglepő, ha egyöntetűen mindenkinek ízlett volna. Ami szintén csak pozitívum, hogy még harmadnap is vittem belőle szendvicset, és gyakorlatilag az állaga ugyanolyan maradt, azaz isteni! :)))

      Törlés