2013. január 6., vasárnap

Mákos és csokis kalács




Hozzávalók:

A tésztához:
  • 30 dkg. sima liszt
  • 20 dkg. rétesliszt
  • 12 dkg. margarin
  • 2 dkg. élesztő
  • 2 ek. fruktóz
  • 2 dl. tej
  • 1 tk. cukor
  • 1 tojás
  • csipetnyi só
  •  + 1 tojás a lekenéshez.

A mákos töltelékhez:
  • 20 dkg. darált mák
  • 15 dkg. xilit
  • 1 púpozott ek. búzadara
  • 2 dl. tej
  • 1 cs. vaníliás cukor.

A csokis töltelékhez:






Elkészítés:

Az élesztőt a tk. cukorral felfuttattam a tejben.
A lisztet a vajjal elmorzsoltam, majd az összes többi hozzávalóval hólyagos tésztát dagasztottam.
Letakarva meleg helyen duplájára kelesztettem.
Amíg kelt elkészítettem a töltelékeket.
A mákoshoz a hozzávalókat összefőztem, kihűtöttem. A csokishoz késes aprítóba tettem a lekvár kivételével a hozzávalókat és megőröltem. Végül hozzáadtam a lekvárt, így kenhető masszát kaptam.
A megkelt tésztát lisztezett felületen átgyúrtam, majd négy darabba vágtam.
A cipókat egyenként téglalap alakúra nyújtottam, majd a töltelékekkel megkentem őket, és mindkét oldalról egymással szemben feltekertem.
Lisztezett késsel nagyobb darabokra vágtam.
Sütőpapírral kibélelt tepsire pakolgattam, és míg a sütőt előmelegítettem 190 C fokra addig kelesztettem ismét.
Ezután felvert tojással lekentem, majd kissé összébb nyomtam a kalácskákat, hogy ne nyíljanak szét, és megsütöttem.

A mákost imádtam. :) Összesen 20 db. kisebb kalácska lett ebből az adagból.






 

15 megjegyzés:

  1. Óóó de jól néz ki!!! Én is a mákost tenném az első helyre! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóóó, de gyors vagy!! :D Ez nem is kérdés, mákot- mákkal. :)))

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet így felszeletelve sütni! Guszta kis tekercsek!:))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű:) Most, hogy próbálom kiverni a fejemből a mákot, mindenhol szembe jön velem:) Jó a formázás is:)

    VálaszTörlés
  4. Az egyik helyi pékségben sütnek ilyen aranyos kalácsokat, nagyon tetszik ez a formázás! :) Meg persze a kalácskák is, nálam a kakaós a nyerő! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Hiába úgy érzem hogy az ünnepekkel elteltem, de nem akár most is megtudnám enni pld. a mákos kalácsodat!

    VálaszTörlés
  6. Imádom a mákos sütiket! Eszméletlen jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  7. Felkeltette a neve a kíváncsiságomat, jöttem is megnézni. Jól néz ki, jó lett volna egy darabka kóstolóba... :P

    VálaszTörlés
  8. Juditka!
    Köszi! :) A péknél nálunk van ilyen formában kalács, persze azok nagyobb méretben kaphatók. :)

    Trollanyu!
    Köszönöm! :) A máknak magas a vas tartalma, nem szabad kiverni az ember fejéből, főleg, ha van még a fagyasztóban. :)

    Hankka!
    Nálunk is a pékségben vannak ilyen formában. Kakaós, meg diós. :)

    Éva!
    Köszönöm szépen! :) Nálunk is volt néhányszor, hogy namostaztán egy ideig semmi édeset, De aztán hamar elmúlt. :D

    Millye!
    Köszi szépen! Én is imádom és ebben aztán volt mák bőven! :)

    Gabriella!
    Köszi! :) Adtam volna, ha nem laknál ilyen messze. :P

    VálaszTörlés
  9. Mindkét verzió isteni,annak ellenére, hogy süti lázról szóltak az elmúlt hetek-napok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nálunk tulajdonképpen már elfelejtődött, hogy volt sok- sok süti karácsonykor. :))) Ismét meg tudjuk enni, ha sütök valamit. :P

      Törlés
  10. Irtó 5letes, irtó jól néz ki! Kérhetek belőle? ;-)

    VálaszTörlés
  11. De szépek, nagyon tetszik a formázás!
    Ha lehet válogatni, én csokisat kérek. Így legalább nem veszünk össze rajta:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Akkor tiéd a csokis! Kizárt, hogy bármin is össze tudnánk veszni!! :)

      Törlés