2012. május 21., hétfő

Bodzavirág palacsintatésztában




Bodzavirágot szedtünk a hétvégén szörpnek. Mivel már nagyon sok helyen láttam ezt az édességet és maradt néhány virágom, ezért nekiálltam. Gyors, egyszerű és nagyon finom.


Hozzávalók:


A palacsintatésztához:
  • 2 tojás
  • 5 ek. (púpozott) liszt
  • 2 dl. tej
  • pici só, pici édesítő (cukor)
  • 10-15 db. virág
  • vaníliás cukor a szóráshoz
  • olaj a sütéshez. 


Elkészítés:

A virágokat szárastól(mert majd azt fogva tesszük az olajba) megmossuk, lecsepegtetjük, majd papíron kissé megszárítjuk.
A tészta hozzávalóit simára keverjük. Egy sűrű palacsintatésztát kapunk.
A nyelénél fogva belemártjuk a virágot a tésztába, kivéve picit várunk vele, hogy a felesleges tészta lecsöpögjön, majd felhevített bő olajban mindkét oldalát megsütjük.
Ismét papírra szedve picit az olajat is lecsöpögtetjük róla, majd porcukorral szórva tálaljuk.
A porcukorral szórás előtt a vastagabb szárat letörtem róla. :)









Jó étvágyat! :)





15 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy én hol élek, de eddig még soha nem hallottam bodzavirágos palacsintatésztáról (pedig azért hallottam és láttam már ezt-azt:)).
    De most köszi ezért a remek ötletért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha mégis mutathattam valami újat. :)

      Törlés
  2. Bodzavirágból ugyan még csak teáztam meg szörpöztem, de ezt is szívesen megkóstolnám, mint a rántott tökvirágot ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teát már én is ittam(boltit), az nem ízlett, sajnos. Szörpöt pedig szinte minden évben készítek. :) Na, ugye? ez a rántott tökvirág is izgat engem is, csak azt nem tudom, hogy hol kapható majd virág?? :S

      Törlés
  3. ( Már ötször kezdtem el írni... )
    Szóval ez nagyon finom, régen Édesanyám készített nekünk, ideje, hogy én is készítsek a Fiamnak.
    A napokban viszont, egy kedves ismerős úgyanígy készített akácvirágot:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akácvirágot?, na arról sem hallottam még. Bár gyerekkoromban imádtam csak úgy enni, nagyon fincsi a virágja az akácnak. :)

      Törlés
  4. Nagyon guszta !Akácvirágból ettem és is, de bodzából még nem.

    VálaszTörlés
  5. Én is csak akácvirágból ettem, azt imádtam! Ez is nagyon finom lehet és jól is néz ki! Kár, hogy itt még nem láttam bodzát:((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az kár. Akácvirágról már hárman is írtatok, muszáj leszek kipróbálni. :)

      Törlés
  6. Nagyon guszta! Én is tervezem kipróbálni, csak ki kell sétálnom az utca végére virágot szedni. Ott akácot is szedhetek, így mindkettőt tesztelhetem egy kalap alatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Akkor nem is kell messzire menned érte. :) Majd, mesélj, ha kipróbáltad őket. :D

      Törlés
  7. Palacsinta tésztába keverve is működik a dolog. A fenti módszerből indultam ki. Túróval töltve pedig isteni a bodzás palacsinta.
    Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!
      Azt el tudom képzelni! :) Annál is inkább, mert a túrós palacsintát imádom. :)

      Törlés
  8. Jó régen ettem utoljára, nekem is ideje lenne készíteni, nagyon jól néz ki! És milyen jó ötletek jöttek a bejegyzésekben! :)

    VálaszTörlés