2012. május 24., csütörtök

Oroszkrém torta diabetikusan




A férjem születésnapjára. :)
A receptet ismét Anitól kölcsönöztem, nagyon finom, pici hibája ugyan lett az enyémnek, mert gyönyörűen felemelkedett a tészta, de aztán össze is esett. Legközelebb a tésztáját máshogy készítem, de a krém, nagyon bejött mindenkinek, és azért senki sem panaszkodott a tészta miatt sem!  Jahh, és került bele természetesen mazsola is. :) Eredeti recept a linken!


Hozzávalók:


A piskótához: (23 cm átmérőjű tortaformába)
  • 6 db. tojás
  • 3 tk. folyékony édesítőszer
  • 3 tk. (nád)cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 csipetnyi só
  • 6 ek. víz
  • 6 púpozott ek. liszt
  • 1 cs. sütőpor

A krémhez:
  • 10 dkg. mazsola
  • 1 dl. rumba áztatva
  • 2 cs. vanília ízű pudingpor
  • 6 dl. tej
  • 15 dkg. margarin
  • 7 tk. folyékony édesítőszer
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 4 dl. növényi tejszín

A díszítéshez
  • 2- 3 dl. növényi tejszín
  • pár szem mazsola.


Elkészítés:

Keverjük habosra a tojások sárgáját az édesítővel, a cukorral és a vaníliás cukorral, majd szitáljuk bele a sütőporos lisztet.
A tojások fehérjéből készítsünk kemény habot, majd óvatosan keverjük a lisztes elegyhez, vigyázva, nehogy a tojáshab összetörjön. Öntsük a masszát egy sütőpapírral kibélelt formába, és 200 fokra előmelegített sütőben süssük aranysárgára. Akkor készült el, ha a teteje kissé elkezd barnulni, és a széle elválik a sütőlaptól.
A pudingport, a cukorpótlót, a vaníliás cukorral és egy kevés tejjel csomómentesre kikeverjük. Hozzáadjuk a maradék tejet, a rumba áztatott mazsolát és sűrűre főzzük.
Az edényt hideg vízbe állítva, lehűtjük a krémet. Ha már félig kihűlt, hozzáadjuk a margarint, és jól összedolgozzuk, majd ezzel együtt tovább hűtjük. Néha meg kell keverni, nehogy összeálljon!
Közben a tejszínt kemény habbá verjük. Ha a krém kihűlt, óvatosan belekeverjük a tejszínt.
Mikor kihűlt a tészta, kenjük rá a krém felét, tegyük rá a következő piskótalapot, majd a krém másik felét, és piskótalappal zárjuk le.
Egy éjszakára tegyük hűtőbe, másnap díszítjük.
A tejszínt verjük kemény habbá, és vonjuk be vele az egész tortát.
A maradék tejszínhabbal, és mazsolával tetszés szerint díszíthetjük.

A piskótát egyben sütöttem (lehet az volt a hiba), és csak kihűlés után vágtam háromba.
Nem használtam fixálót, és mandulát sem. Rum helyett aromát használtam, amit tejjel hígítottam, és előtte a tejet kicsit megmelegítettem. 7 tojásból készült növeltem a víz+ a liszt adagot is.









8 megjegyzés:

  1. Nagyon boldog szülinapot a férjednek:) Ez a torta volt régen a kedvencem és már évek óta nem ettem, igaz még nem is készítettem soha. Fantasztikusan néz ki, keresek valami alkalmat, hogy elkészíthessem:)Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen!! :) Szép hétvégét Nektek is! :)

      Törlés
  2. Csilla ez a torta gyönyörű!!! Ha jó alapot keresel akkor kiskukta tortaalapját javaslom mert nekem nagyon bevált!
    A párodnak pedig nagyon boldog szülinapot kívánok!! :)
    Szép hétvégét! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi szépen Barbi! :)
    Amúgy szoktam ám tudni piskótát sütni, nem szokott összeesni. :)
    Kiskukta tortaalapja mentve, köszi, csak tudod megpróbáltam diabetikusra venni a tortát. Bár nem tudom, hogy ha már egyszer valami sikerült akkor miért változtatok rajta! :D
    Nektek is szép hétvégét! :)

    VálaszTörlés
  4. Boldog szülinapot a férjednek! :) Nagyon ügyes vagy, gyönyörű tortát sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  5. Lehet hogy szép a képen de sajnos egyáltalán nem diabetikus. Másokat megtévesztesz a címével.

    VálaszTörlés
  6. Sajnos a torta nem diabetikus!!!!
    Csakis es kizarolag akkor, ha teljeskiorlesu liszttel es eritrittel-steviaval keszul. A pudingpor sem diabetikus. Lisztes es cukros :(

    VálaszTörlés