2012. május 13., vasárnap

Sóskafőzelék




Végre kaptam friss sóskát, imádom! :)

Hozzávalók:
  • 50-60 dkg. sóska
  • 2-3 ek. olaj
  • 2-3 ek. liszt
  • ízlés szerint só, cukor (nálam folyékony édesítő)
  • 5- 7 dl. tej.

Elkészítése:

A sóskát megtisztítom (középről a vastag szárat kiszedem), több vízben megmosom.
Kicsit lecsepegtetem és csíkokra vágom.
Innentől kétféleképpen szoktam készíteni vagy:
A felmelegített olajon átforgatom a sóskát, majd miután összefonnyadt, rászórom a lisztet jól összekeverem, és állandó keverés mellett felöntöm a tejjel.
Kb. 5 percig forralom.
Vagy:
Az olajjal liszttel világos rántást készítek, rádobom a sóskát, kicsit párolom, majd felöntöm a tejjel, és néhány perc alatt megfőzöm.
Megsózom, édesítem.
Ha sűrűnek találom, még öntök bele egy kis tejet.
Főtt krumplival, tojással, vagy mindkettővel tálalom.



Jó étvágyat! :)

14 megjegyzés:

  1. Imádom! Így ahogy van krumpli sóska jöhet bármikor! Nem tudok annyit főzni, hogy ne egyem meg az egészet, addig járok rá még van belőle. Mivel a férjuram nem szereti ezért olyankor szoktam csinálni, ha van előző napról egy kis ebéd neki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mióta Nálad láttam, azóta keresgéltem a sóskát. Amíg lehet venni addig nagyon sokszor készítek magamnak, aztán az kitart a következő friss sóskaszezonig. :) Nekem most a férjem is evett belőle, pedig ő sem egy sóskarajongó. :D

      Törlés
  2. Na, amikor megláttam a kis fotódat, pont ugyanezt gondoltam, mint Éva, szóról-szóra. Imádom, pont így, ahogy van: főtt burgonya sóskamártással!! :P Gyerekkoromban Anyukám mindig így készítette nekem. Tulajdonképpen a mai napig is Anyukáméknál eszem ilyesmit, mivel a férjem és kisfiam nem szereti (nagyon nem), emiatt itthon nem is készítek. De a szüleim imádják, úgyhogy ott letudom én is ezt a "szenvedélyemet". :D

    VálaszTörlés
  3. Látom, mindannyiunk nagy kedvence, én sem tudok annyit csinálni, hogy ne fogyjon el hamar! El is fogadnám a tányérral a képen, úgy, ahogy van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, nem is értem, hogy mit nem lehet rajta szeretni?! :)))

      Törlés
  4. Én sajnos nem találtam még sóskát, de a csalán már előkészületben. Addig is kóstolgatok tőled:))

    VálaszTörlés
  5. Én a sóskát lecserélném spenótra, de annyira jól néz ki és én úgy szeretem az ilyen ebédeket, hogy simán bevállalnám most így este fél éjfélkor is! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sóska az, amit fél éjfélkor simán meg lehet enni, hát még a spenótot! :D Most már azt is szeretem, volt egy időszak amikor rá se tudtam nézni, ugyanis egy "spenótos" diétával fogyóztam. Akkor azért kis időre sikerült belőle kiszeretnem. :)))

      Törlés
  6. Én még soha nem ettem sóskából főzeléket, csak levest. Megkóstolhatom?:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze!! :D én meg levest nem ettem belőle. Vagy, ha hígabbra sikerül a főzelék, az már leves?? :DDD

      Törlés
  7. Szuper! Én imádom a sóskát! Én is hasonlóan készítem.

    VálaszTörlés