2012. május 23., szerda

Bodzaszörp




Évek óta ez alapján készítem a szörpöt. Nálunk ez vált be, nagyon szeretjük.
Készítettem egy teljes adagot, és egy fél adagot diabetikusan (cukor helyett fruktózt használtam hozzá, kb. 1,5 kg-ot).


Hozzávalók:
  • 30 dkg. bodzavirág
  • 4,5 l. víz
  • 5 kg. cukor
  • 15 dkg. citromsav
  • 1 kk. szalicil.


Elkészítés:

A leszedett virágot a vastagabb szárától megtisztítom. 
Beleteszem egy nagyobb fazékba, majd felöntöm  a vízzel. 24 órát kell állni hagyni, közben többször meg kell keverni.
A 24 óra letelte után egy másik edénybe átszűröm és a virágot kidobom.
Az így kapott bodzalét visszaöntöm a kiöblített fazékba. Hozzáadom a cukrot, citromsavat, szalicilt, majd alaposan átkeverem.
Ismét áll 24 órát, miközben többször megkeverem.
Majd üvegekbe töltöm. 
Innentől már iható is.




12 megjegyzés:

  1. Eddig még soha nem készítettem, pedig ízlik nagyon (másnál kóstoltam:). Elhatároztam, hogy az idén készítek... vasárnap este sétáltunk a férjemmel és kisfiammal, akkor láttam a virágzó bodzát, de túl fáradt/lusta voltam még ahhoz is, hogy b.virágot szedjek (a hétvégi nagy sütés-főzés után Mila névnapjára, nagyon elfáradtam:)).
    Egyébként jól látom, tényleg 5 kg cukor kell hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt elhiszem, simán elfárad az ember egy névnapos- szülinapos készülődés után. :) Igen 5 kg. Sok, és a mostani árak mellett nem túl olcsó sajnos. :( Ellenben nagyon finom, tömény, ízletes szörpi az eredmény. Szerintünk. :D Jól lezárva az üveg simán eláll. Barátnőm nagy tételben készíti. :P

      Törlés
  2. Bár imádom, idén még nem sikerült elkészíteni, igaz az idő sem kedvezett neki, ugyanis én a pezsgős változatát szoktam,(napon érleltet)! Az én kérdésem is, 5 kg. cukor?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Napon érlelt, az is nagyon finom lehet! :) Igen, 5 kg. :) Közel nyolc liter amennyi lesz belőle.

      Törlés
  3. Jól jönne most nálunk is, mert véééégre meleg van!!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éljen a meleg Nálatok! Nekem most nálunk pont jó idő van. :)

      Törlés
  4. Az idén még nem készítettem, de szeretnék:) Az egyik legkeresettebb recept volt a héten a blogomon:) Úgy látszik eljött a szezon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt az ideje bizony! Még nem maradtál le róla. :)

      Törlés
  5. Mi a hétvégére tervezzük, de más recept alapján. Mi valóban szirupot készítünk és végig benne van a bodza virág, csak az üvegbe kerülés előtt szedjük ki a léből. Esetleg nézzétek meg ezt a receptet is: http://bodza-lekvar.blog.hu/2009/05/31/az_igazi_bodzaszorp_recept

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én a cukor helyett süssinát használok. egy kiló cukrot kb 50 db-bal helyettesítek. Így a cukrosok is ihatják. Igaz, kevesebb lesz a mennyiség, kb. 4 liter. És a citromsavnak is csak a felét használom, mert tavaly nekünk ezzel a mennyiséggel túl savanyú volt. Idén isteni lett.

      Törlés
    2. Facsa!
      Jó kis recepted van Neked is! Köszi a linket! :)

      Kedves Névtelen!
      Köszönöm az ötletet!! Jó, hogy leírtad ide, mert ki fogom próbálni vele. Én fruktózzal készítettem fél adagot, persze tudom, hogy azzal nem kifejezetten diabetikus, de most az volt itthon. Volna egy kérdésem, a süssinával nincs mellékíze? :)

      Törlés