2012. május 27., vasárnap

Tortilla házilag :)




Mivel már nagyon sok oldalon láttam és bevallom még sosem ettem, gondoltam itt az ideje, hogy kipróbáljuk. :) Először a Nosaltyn néztem körül és találtam ezt a receptet, viszont nagy örömömre Barbinál is megtaláltam tökéletesen leírva az elkészítését, így már bátran nekiálltam. Köszi! :)))

Hozzávalók:
  • 30 dkg finomliszt (fele kukoricaliszt) 
  • 2-4 ek. étolaj 
  • 1/2 cs. sütőpor 
  • langyos víz (kb. 1,5 - 2 dl)  
  • 1 kk. só.

Elkészítés:

A lisztet, az olajat, a sót és a sütőport egy tálba tesszük és a vizet fokozatosan adagolva lágy tésztává gyúrjuk.
Lefedve 15 percet pihentetjük.
Kb. 10-12 gombócot formálunk belőle és bőségesen meglisztezett deszkán nagyon vékonyra kinyújtjuk (kb. akkorára mint a serpenyő).
Öntöttvas serpenyőben vagy vastag aljú teflon serpenyőben zsiradék nélkül sütjük!
Ha elkezd hólyagosodni a tészta, akkor kell megfordítani.
Alufóliával szigorúan lefedni minden sütés után az egymásra halmozott tortillákat, különben megkeményednek és nem lehet tekerni, hajtani mert eltörik.

Sima+ kukoricalisztből készítettem. 3 ek. olajjal, egy korty híján 2 dl. langyos vizet vett fel a tésztám. 1-1 percig sütöttem mindkét oldalát, 10 darab lett belőle. Alufóliával én is lefedtem , de azért dobtam, még rá egy konyharuhát is. :)












Jó étvágyat! :)

12 megjegyzés:

  1. Csilla olyan szépen tálaltad, hogy menten éhen halok!!! Nekem az ilyen bejegyzések adják a legnagyobb örömet és megerősítést, hogy nem hiába csinálom! Köszi Csilla! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta a tálalás is, a bele tekert sok finomság is!! Én egyszer próbáltam, de valahogy nem voltak jók az arányok, és nagyon száraz lett...vagy csak, mert nem takartam le...nem tudom...de ezzzzzt ki fogom feltétlenül próbálni! Köszi, elmentettem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Marika! Próbáld ki, én 3 db.-ot le is fagyasztottam, majd meglátjuk. :)

      Törlés
  3. Nálunk nagy kedvenc a tortilla, a norvégok meg imádják. Ritkán készítem a tortillát, pedig nem is tart sokáig az elkészíése. Gyönyörű a tálalásod, tele finomságokkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy ettem, megértem, de azért egy igazi fincsi friss kenyérnél nincs is jobb. :))) Köszi! :)

      Törlés
  4. Erre már én is régóta készülök. Nagyon könnyű és finom étel ezzel a sok zöldséggel! Tetszik. :)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, nálunk is bejönne jó sok zöldséggel és finom sült husival! :)

    VálaszTörlés
  6. Hű, de jól néz ki a fotóidon... :P

    VálaszTörlés