2012. május 1., kedd

Sajtos rúd




A receptet Mágitól mentettem . Többször nekifutottam (volna) már ennek a szépségnek, csakhogy mindig elfelejtettem, hogy bizony egy éjszakát pihentetni kell. :)  De tegnap este összeállítottam, és reggel meg is sütöttem. Követve az utasításokat, miszerint ha nem sütjük nagyon pirosra, akkor középen isteni fincsi krémes jellegű lesz, hát nem sütöttem én sem nagyon pirosra. Garantáltan nagyon finom lett. Köszi a receptet kedves Mági!!
Érdemes rögtön dupla adagot begyúrni. :)


Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg. vaj
  • 19 dkg. tejföl
  • 1 tk. só
 
A tetejére:
  • 10 dkg. reszelt sajt
  • 1 tojás.


Elkészítés:

A lisztet egy tálba szitáljuk, beletesszük a sót és a szoba hőmérsékletű vajat, összemorzsoljuk. Ezután hozzáadjuk a tejfölt és összeállítjuk a tésztát.
A tészta ragacsos, képlékeny de nem kell több lisztet hozzáadni, így jó ahogy van!
Folpackba  csomagolva hűtőbe tesszük minimum 12 órára! Ez idő alatt a tészta összeérik. 
Sütés előtt előkészítjük az 1 tojást, kissé felverjük, megreszeljük a sajtot a sütőt 180 fokra bekapcsoljuk, és előkészítünk két tepsit, sütőpapírral kibélelve.
Ezután kivesszük a tésztát a hűtőből.
A becsomagolt tésztát csak lazán átnyomkodjuk picit.
A nyújtó deszkát alaposan meglisztezzük (ez fontos, hogy ne ragadjon le ) maj a tészta tetejét is meglisztezzük és kb. fél cm vastagságú, téglalap alakúra nyújtjuk.
Megkenjük a tojással és rászórjuk a reszelt sajtot.
Egy derelyevágó segítségével felszeleteljük max. 1 cm széles, tetszés szerinti hosszúságú rudakká.
Tepsire rakosgatjuk egy lapáttal és rögtön betesszük a forró sütőbe, kb. 9 - 10 perc alatt megsütjük.
Ha világosabbra hagyjuk, akkor a belseje picit " lágyabb, krémesebb " ha sötétebbre sütjük, akkor teljesen ropogós lesz.
A nyers tészta fagyasztható.





Jó étvágyat! :)

13 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy megsütötted és főleg, hogy ízlett!
    Ölellek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) A család ismétlést követel. :)

      Törlés
  2. De kis édes pufikák! Látszik rajtuk, hogy nagyon jó az állaguk. Beleharapnék:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, a tésztával könnyű dolgozni, érdemes megsütni. :)

      Törlés
  3. Ebbe a gyönyörűségbe én is beleharapnék szívesen. Hogy milyen leveles laza az állaga:):)

    VálaszTörlés
  4. Te sem panaszkodhatsz! A Te rúdjaid is istenien néznek ki! Olyannyira, hogy szívesen le is vennék a tányérodról párat... :P Főleg, hogy annyira éhes vagyok most! :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki :) Kipróbálom én is :) Felteszem a listára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! :) Tedd fel a kipróbálandók közé. :)

      Törlés
  6. Nagyon szuper, az ilyen rudacskák rekord gyorsasággal fogynak nálunk is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz?, észre sem veszed, és már el is fogyott. :)

      Törlés
  7. szia, olyan sajtosrud receptjet keresem (mert sajnos a jo kis csaladi receptet elkevertem vhova), aminek a tesztaja belul puha, tetejen ropogos, de semmikeppen sem azt a szaraz, fureszpor szeruen a szajban szetrobbanos fajtat, amit keptelenseg lenyelni.
    a kep es a leiras alapjan a tied nagyon hasonlit arra, amit keresek. ez a teszta masnaposan, marmint sutes utani 2., 3., nap milyen?
    karacsonyra sutnek, jo sokat, hogy par napig rajarhassunk .

    koszonom, Judit

    VálaszTörlés