2012. június 3., vasárnap

Bodzaméz avagy "méz" bodzából :)




Mikor megláttam a NoSaltyn felkerekedtem és elindultam a gyerekekkel virágot szedni. :)
Mindent a recept alapján készítettem, tökéletes lett. Mivel ilyen jól sikerült másnap is készítettem egy adagot. :D


Hozzávalók:
  • 30 db. bodzavirág
  • 1 l. víz
  • 75 dkg. kristálycukor
  • 1 citrom leve (vagy citromsav).


Elkészítés:

A virágokat a vízben 30 percen át főzzük, majd ászűrjük (fél liter bodzafőzetet kell kapnunk).
Hozzáadjuk a cukrot meg a citrom levét (vagy a citromsavat), további 45 percen át főzzük (vigyázat, habosodik), majd tiszta üvegekbe töltjük.

Én az időt mindig forrástól számítottam. Amikor a cukorral főzzük, fontos, hogy kis lángon tegyük, mert így is habzik, de egyébként nagy lángon nagyon. Sokszor kell keverni közben. :)
Az első adagom kicsit sötétebb lett, aminek a pontos okát nem tudom, de gondolom ezek lehetnek vagy külön- külön, vagy mind együtt: több virágot tettem bele, mert zömében kicsik voltak a virágok, kicsi volt a citrom ami itthon volt, és picit tovább főztem. A másodiknál időben lezártam kellőképpen besűrűsödött így is. :)))


23 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! Még nem is hallottam róla! És úgy használod mint a rendes mézet?

    VálaszTörlés
  2. Nahát, erről még én sem halottam, de nagyon tetszik! Gyorsan körül is nézek a környéken, hátha találok még néhány virágot.
    A bodza egyébként nagyon jó a köhögésre, szuper a méz ötlete! :)

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus finom lehet!!! Még sosem hallottam róla én sem :-) Bodzaméz... Hmmmmmm...

    VálaszTörlés
  4. De finom is lehet! Csábítóan néz ki! És tényleg nagyon egészséges is a bodza, amellett, hogy finom!

    VálaszTörlés
  5. Ezt feltétlenül el fogom készíteni, itt még csak most kezdett virágozni a bodza, már rengeteg tervem van vele:)Mire fogod használni? Méz helyett vagy sütikbe?

    VálaszTörlés
  6. Feltétlenül ki fogom próbálni, itt még csak most kezd virágozni a bodza, már rengeteg tervem van vele:) Mire fogod használni? Méz helyett vagy sütikbe?

    VálaszTörlés
  7. Én is mentettem a receptet a NoSaltyn, de nem kerekedtem fel bodzavirágot szedni. Így marad jövőre. Pedig nagyon csábító! Annyira jól néz ki!

    VálaszTörlés
  8. De jókor néztem be! Még van virág a kertünkbe, talán találok ennyit! Mire használod? Gyógyszer, vagy nasi?:)

    VálaszTörlés
  9. Bodzamézről még én sem hallottam, de nagyon finom aromájú lehet!

    VálaszTörlés
  10. Nekem is új! én pár napja, más virágból készítettem, csak még nem volt időm felrakni. A színe kifejezetten tetszik :)

    VálaszTörlés
  11. De jól néz ki! Amúgy is bodzát akarunk szedni a napokban, itt még nem érett le teljesen, akkor nem csak szörp, hanem méz is készül majd. Nagyfiú nagyon fog örülni neki! :-)

    VálaszTörlés
  12. Babette!
    Köszi! Még most készítettem először, de kislányom már ette vajas kenyérrel. Neki ízlett. :)

    Petra!
    Nekem is rögtön megtetszett!! :)

    Chef Viki!
    Az bizony4 Nagyon finom! :)

    Emi!
    Köszi! :)

    Trollanyu!
    Kíváncsian várom, igen azt terveztem, lánykám már ette kenyérrel, de sütibe is ki fogom próbálni majd. :)))

    Gerdi!
    Még van virág! Legalábbis felénk. :)))

    Tiffanylda!
    Még csak nasinak ettük. :)

    Katalin!
    Nagyon finom íze és illata is. :)

    Márti!
    Köszi! :)

    Gionetta!
    Köszi! Majd számolj be róla. :)

    VálaszTörlés
  13. Szia ma csinaltam szupi lett:)

    VálaszTörlés
  14. Szia! :)
    Nagyon örülök, hogy sikerült! :) Köszi a visszajelzést! :)

    VálaszTörlés
  15. Ne haragudj, biztos nagyon finom, de a mézet nem lehet így elkészíteni. A mézet a méhek készítik. Ez mondjuk egy bodzaszirup vagy bodzalekvár. Üdv. Marcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amiről beszélsz,az a méhek hányadéka,névtelen okostojás,de jó hogy vagy,még bután haltunk volna +.

      Törlés
  16. Kérdés: Meddig áll el? Lapult egy kis üveg a polcon, minimum tavalyi, de lehet régebbi.. :)

    VálaszTörlés
  17. Én már tavaly csináltam nagyon finom ,főleg teába használom a cukor tartósít ezért sokáig eláll ,a színe szerintem azért lett sötétebb mert ha tovább főzöd akkor a cukor karamellizálódik.

    VálaszTörlés
  18. Megcsinaltam..finom....folytatom holnap a masodik adaggal...szuper...

    VálaszTörlés
  19. Én azt szeretném kérdezni mert ugy halottam hogy dzsemfix is kell belle .akitudja kérlek válászoljon!!!köszönöm 😙

    VálaszTörlés
  20. En mar kiprobaltam.Ize,illata...fantasztikus.😊

    VálaszTörlés
  21. Kuszenda Miklósné2020. május 27. 21:46

    Szia Csilla! Ezt akácból nemlehet elkészíteni?

    VálaszTörlés
  22. Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy főzés előtt nem kell megmosni a bodzavirágokat?

    VálaszTörlés