2011. július 20., szerda

Gyors rétes

Nagy szeretettel köszöntöm, a 11. rendszeres olvasómat, örülök, hogy itt vagy Judit60!!
Nagy szeretettel köszöntöm, a 12. rendszeres olvasómat, örülök, hogy itt vagy Aleda!!

Ennek a receptnek a különlegessége, hogy nem kell húzni. :)

Hozzávalók:
  • 25 dkg. liszt
  • 1 tojás
  • 1 tejföl
  • 10 dkg. zsír
  • 10 dkg. liszt.

Elkészítés:

Összegyúrjuk a lisztet, tojást, tejfölt.
A 10 dkg. zsírral, és 10 dkg. liszttel világos rántást készítünk. Kihűtjük.
Kinyújtjuk a tésztát, és rákenjük a  kihűlt rántást, majd feltekerjük, mint a bejglit, és 5 részre osztjuk.
Kész is a tésztánk, innentől egyenként nyújthatjuk, és tölthetjük. 
Lekenjük a tetejét olajjal, vagy tejföllel.
Előmelegített, 190 C fokos sütőben sütjük aranybarnára.

Tölteléknek szoktam, túróst, meggyest, túrós- meggyest, mákost, készítettem már almást, káposztást, és krumplist. :)

Túrós:
  • 50 dkg. túró
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • reszelt citromhéj
  • 2 tojás
  • ízlés szerint mazsola
  • ízlés szerint cukor
  • 1-2 ek. búzadara.
A tojásfehérjét habbá verem, a sárgáját elkeverem a cukorral, hozzávegyítem a túróhoz, majd a habot is. 
Grízzel még a tészta is megszórható, ha esetleg nagyon lágy lett a túró.


Mákos:
  • 25 dkg. mák
  • 10 dkg. meggy (kihagyható)
  • 20 dkg. cukor
  • 1,5 dl. tej.
A tejben felfőzzük  a mákot, és a cukrot, majd hozzákeverjük a meggyet.
Szoktam egyszerűen csak kikeverni a mákot, és a cukrot tejjel főzés nélkül is. :)


Meggyes:
  • 50 dkg. meggy
  • ízlés szerint cukor
  • 2-3 ek. dió
  • kevés zsemlemorzsa. 
 A cukor felét, és a diót a kimagozott meggyhez adom, a tésztát megszórom pici zsemlemorzsával, a cukor felével, majd ráteszem a  meggyet, és feltekerem.


3 megjegyzés:

  1. Guszták lettek:)Már jó ideje készülök rétest sütni, hasonló receptet kaptam. Nekem a tökös-mákos a kedvencem, a gyerekeknek meg az almás.Anyukám mindig házi nyújtott rétest csinált, annyiszor láttam és mégsem tudnám elkésziteni.

    VálaszTörlés
  2. Nekem a nagymamám nyújtotta, de látván a sok munkát vele, nem hiszem, hogy nekiállok valaha is. Tökös- mákost még nem ettem, de szeretem a krumplist, és a káposztást is. :)
    Ez jó recept szerintem, gyors, könnyű, és jó a tésztája a Haboshoz is. :D

    VálaszTörlés
  3. Isteni finom! fantasztikus, hogy ily gyorsan elkészíthető. Köszönöm a receptet!
    Üdv: Rita

    VálaszTörlés