2012. február 13., hétfő

Kakaós kalács- Barbitól :)







A recept ismét Barbi konyhájából van. 
Ezt a tésztát már sós változatban elkészítettem, akkor nagy sikere volt, egyrészt gondoltam ez most sem lesz másként, másrészt a kakaós töltelék Barbi fényképén, annyira hívogató volt, hogy kénytelen voltam beadni a derekam.  :)))


Hozzávalók: 
  • 50 dkg. liszt
  • 3 dl. tej
  • 1/2 cs. élesztő
  • 3 tojássárgája
  • 3 csapott ek. kristálycukor (kb. 70 g)
  • 3 ek. olaj
  • 1 egész krumpli megfőzve és összetörve, de helyettesíthető 3 ek. burgonyapehellyel (el is hagyható)

Töltelék:


  • 13 dkg. porcukor
  • 5 dkg. kakaópor
  • olaj, a kakaós töltelék alá.


Elkészítés:

A lisztet a dagasztótálba, vagy a kenyérsütő üstjébe tesszük, egy kis mélyedésbe teszünk a cukorból 1 evőkanállal, rámorzsoljuk az élesztőt, felöntjük langyos tejjel és hagyjuk 10 percig felfutni.
Ha az élesztő felhabzott, hozzátesszük a többi hozzávalót és tésztát dagasztunk, majd egy órát kelesztjük.
Lisztezett felületen átgyúrjuk, kettévesszük és fél centi vastagságúra nyújtjuk. 
Megkenjük olajjal, de lehet olvasztott vajjal is, és megszórjuk a kakaó-porcukor keverékével.
Feltekerjük, sütőpapíros tepsire fektetjük, majd a másikkal is ugyanígy teszünk.
Letakarva fél órát még kelesztjük, majd megkenjük egy felvert tojással és megsütjük.
A sütőből kivéve, meleg vízzel vagy tejjel átkenjük és hagyjuk kihűlni, szeletelés előtt.


Nálam 2 ek. burgonyapehely került bele. Külön felfuttattam az élesztőt, úgy adtam hozzá. Olajjal kentem le a kakaó alatt, és tejjel kentem át a végén. 190 C fokon sütöttem.






Hát nem elcsábul az ember lánya, ahogy a kakaó folyik benne! :)))

Köszi Barbi!! Jahh, már másodszorra sütöttem egymás után! :)))

12 megjegyzés:

  1. Csilla úgy örülök!!! Ez egy nagyon régi bevált kelt tészta recept, anyósomtól tanultam. Nem hiába ekkora siker, már sokan megsütötték veled együtt!! Ennél nagyobb elismerést nem is kaphat egy recept!! :)) Köszi, hogy felraktad, olyan jó látni, ha valaki megsüti egy kedvencünket!! :))

    VálaszTörlés
  2. Hétvégén volt kakaós kifli nálunk + másnap kakaós palacsinta, de nem bírom megunni a kakaós sütiket. A kakaós kalácsodat is úgy, de úgy megkívántam. Ahogy folyik ki belőle a kakaós töltelék... hmmm... annyira fincsi lehet!
    (különben Én is imádom Barbi receptjeit, szuper mindegyik:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Én is nagyon szeretem a kakós dolgokat:)

    VálaszTörlés
  4. Ellenállhatatlan én mondom! Nem véletlen, hogy nálatok is bejött. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, ahogy olvadozik a kakaó hmmm de szeretem ;-)
    Lementettem most a receptet, kipróbálom ezzel a tésztával.

    VálaszTörlés
  6. Barbi!
    Én köszi! Az, hogy felteszem egy percig sem volt kérdés, nálunk is nagyon bevált, elmondhatom, mert azóta még egyszer megsütöttem. :)))

    Gabriella!
    Fincsi! :) Igen láttam, a kakaós kiflid, tetszik nagyon! Egyszer sort kerítek arra is. :)))

    Roza!
    Köszi, mi is nagyon... :)

    Petra!
    Ugye?, nem is bírtunk ellenállni. :D

    Csipike!
    Köszi! :)

    VálaszTörlés
  7. 190 fokon,légkeveréses? és hány percig?

    VálaszTörlés
  8. Kedves Csilla!

    Kelt tészták terén (még) nem vagyok profi, viszont Google-ből keresve a kalácsod annyira ínycsikalndóan nézett ki, hogy muszáj volt kipróbálnom. Több dolog nem volt számomra világos, remélem csak nekem nem :) 3 tojás sárgáját írtál, a receptben nem emelted ki, hogy kettő a tésztába és egy a kenéshez, vagy mindhárom a kenéshez (írtad, hogy egy sárgával megkened a tészta tetejét, ebből úgy következtettem, hogy kettő bele megy, de ez nem biztos, mert sehol sem írod). Plusz lécci azt is írd hozzá, hogy a 190 fokos sütés a Te sütőd szerint alsó-felső, légkeveréses, vagy milyen? Mert ugye ez se nagyon mindegy :) Köszi a kiegészítéseidet majd. Jelenleg nem tudok nyilatkozni a kalácsról, mert egyáltalán nem kelt meg, vékony kukacokat teszek be a sütőbe. Majd elválik, jó lett-e :) Üdv, Kriszta

    VálaszTörlés
  9. NÉVTELENNEK : ---Megsütöttem én is ,burgonyát tettem bele :) . 2tojás sárgája kell bele, a harmadikkal be lehet kenni a megkelt tésztát ! 190 fokon, alsó, felső sütéssel és légkeveréssel sütöttem 28 percig, szép kalácsszíne lett. A sütés után hideg tejjel kentem át kétszer vékonyan.Igen finom lett !!! :) :) :)
    Üdv. Zoltán

    VálaszTörlés
  10. Már kipróbáltam.Fantasztikus recept!!! :) Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés