2011. július 20., szerda

Habos

Nagy szeretettel köszöntöm, a 9. rendszeres olvasómat, örülök, hogy itt vagy ÉVA!!  
Nagy szeretettel köszöntöm, a 10. rendszeres olvasómat, örülök, hogy itt vagy BENCE/EMOKE!!



Habos- imádom!! :D
Gyermekkorom óta a két nagy cukrászdai kedvencem a Mignon, és a Habos!! Nálunk még a cukiban most is lehet kapni, isteni!!
Elég régóta keresem már a receptjét... mígnem egyik éjjel Aleda blogját nézegetvén rám mosolygott! :D
Az eredeti recept a blogon, ide úgy írom be, ahogyan én készítettem. 
Köszönöm a receptet! :)


Hozzávalók:
  • 3 rétes lap
  • 6 tojás fehérje
  • 3 dl. víz
  • 30 dkg. cukor
  • csipet só
  • 10 g. zselatin
  •  2 g. citromsav

Elkészítés:


A  réteslapokból kivágtam 3 db. 20*30 as téglalapot, kikentem egy kis olajjal a tepsit, a lapokat is megkentem picit,  egymásra tettem és 190 C fokon 2-3 perc alatt  megsütöttem. 
A vizet felforraltam, hozzáadtam 15 dkg cukrot és együtt főztem, kicsit tovább, mint 5 perc.(az eredeti recept azt írja, h amíg szálasodik- no, nekem nem nagyon akart, úgyhogy mikor már "besűrűsödött" a szirup, elzártam alatta a gázt). 
Levettem a tűzről és belekavartam az előzőleg  0,5 dl vízben feloldott zselatint.
Közben habverőgéppel habbá vertem a tojások fehérjét, kanalanként adagolva hozzá a 15 dkg cukrot majd vékony sugárban a még forró szirupot.
Habos, elég kemény krém lesz, ami a zselatin hatására, kihűlve még keményszik.
Legvégén citromsavval ízesítettem, 2 g.-ot tettem bele, következőnek majd csak 1 grammal próbálom. :)
Egy 20*30 as tepsi aljára tettem a réteslapokat, rákentem a habot, 2-3 órára lehűtöttem, majd tálaltam. 
Én még kakaóval is megszórtam az enyémet!! :)













14 megjegyzés:

  1. Csilla,gyönyörű lett a habosod,örülök,hogy hasznodra vált a recept.A szirup azért szálasodott hamarabb nrkrm,mert szörpben föztem a cukrot,igy a cukortartalom nagyobb volt.Ezért is kell több citromsav így.

    VálaszTörlés
  2. Enni tényleg jó...lenne, ha itt lenne előttem ez a kis habos :D

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm! :)
    Én is erre gondoltam, meg talán a szörp a sűrűsége miatt még emel is a sütin.
    Na, de ez legyen a legnagyobb probléma, nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  4. Petra!
    :D... és enni tényleg jó volt, így múlt időben, mert ez az adag nekünk sajnos nagyon kevésnek bizonyult. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon kivánatos ez a habos csoda:) Érdekes én még sosem ettem ilyet, nem is láttam. Megérne egy próbát, de persze itt réteslap sincs:( Anyukám mindig otthon csinálta a rétestésztát, erre én nem vállalkozom:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett a sütid, guszta! Elkébzelem milyen könnyü a habja, mert látszik rajta hogy az!

    VálaszTörlés
  7. Nézz be hozzám vagy egy díjam számodra! :)

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu!
    Ha szeretitek az édes, habos sütikét, akkor bátran próbáld ki.
    Nem baj, ha nincs réteslap, épp most írtam be egy rétes receptet, amit nem kell húzni. :)
    De, ha gondolod van még egy olyan receptem aminek a tésztájával is ki tudod váltania réteslapot. :)


    Éva!
    Köszönöm!, nagyon finomra sikerült, valóban könnyű habos lett. :)

    VálaszTörlés
  9. Most találtam rá a habosodra, de örülök neki, mert imádom:))))Valamikor Pécsett volt egy üzlet, ahol a világ legfinomabb málnahabosát árulták! Nagyon régen volt, talán igaz sem volt:( Nagyon könnyűnek néz ki a habosod:)) Remélem sikerül nekem is az elkészítése:-)

    VálaszTörlés
  10. Tücsi!
    Én is imádom!! :) Málnásan még nem ettem. Nagyon finomra sikerült ezzel a recepttel, próbáld ki, vetekszik a cukrászdaival. :)))

    VálaszTörlés
  11. Kedves Csilla! Most jött el az idő, hogy ezt az isteni habost elkészítsem!?:)) Remélem sikerül!Köszi a receptet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reméljük, nagyon finom lett nálunk. A cukiban lehet kapni, jó pénzért, és ez meglepően hasonlít rá. :)

      Törlés
  12. nagyon finomak a sutik. kati, szomolyárol.

    VálaszTörlés
  13. Kedves Kati! Köszönöm, örülök, hogy itt vagy, és tetszik! Csilla

    VálaszTörlés