2013. február 16., szombat

Szilvalekváros csavart fánk




A receptet a TV Paprika, Ízőrzők- Penyige című műsorából mentettem. Némi gyakorlatot igényel az elkészítés, de hamar bele lehet jönni a feltekerésébe. Az eredeti receptet én megfeleztem, így is lett 22 nagyobb méretű fánkom a leírt hozzávalókból. Nagyon finom a tésztája, még másnap is!


Hozzávalók:


A tésztához:
  • 1 kg. liszt
  • 10 dkg. margarin
  • 0,5 l. tej
  • 25 dkg. kristálycukor (nálam 12 dkg. fruktóz+ 10 dkg. cukor)
  • csipetnyi só
  • 1,5 tojás (beleraktam 1 nagyobb és egy kisebb tojást)
  • 5 dkg. élesztő

A töltéshez:
  • 6 púpos ek. szilvalekvár (amennyiben cukor nélküli akkor + hozzá cukor, és ha nagyon sűrű akkor kevés víz)
  • porcukor a szóráshoz
  • a sütéshez zsír, vagy étolaj.






Elkészítés:

A tejet meglangyosítjuk, egy evőkanál kristálycukorral elkeverjük, és belemorzsoljuk az élesztőt. Meleg helyre tesszük, kelni hagyjuk.
A lisztbe belemorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a cukrot, a csipetnyi sót, a tojásokat, és a felfuttatott élesztőt.
Megdagasztjuk a tésztát. Laza, jól kidolgozott, hólyagos tésztát készítünk.
Ezután liszttel megszórjuk, letakarjuk, és meleg helyen pihentetjük, míg megkel. (Közben a szilvalekvárt ha sűrű a cukorral, és 1-2 dl vízzel elkeverjük, hogy könnyen kenhető legyen).
A megkelt tésztát lisztezett gyúródeszkára borítjuk, és kézzel széthúzzuk.
A szélétől egy centire lekvárcsíkot kenünk, felhajtjuk rá a tésztát, jól lenyomkodjuk, és ezt a hosszú csíkot levágjuk.
10-15 centi hosszúra daraboljuk, a végeit is rögzítjük, nehogy a lekvár kifolyjon belőle a sütés során.
Két végét összefogjuk, megfonjuk.
Ismét kicsit kelesztjük amíg a zsírt, vagy olajat hevítünk.
Forró zsiradékban mindkét oldalát aranyló barnára sütjük. Kicsit hűlni hagyjuk.
Porcukorral megszórva tálaljuk.

Gyorsan sül. Sülés után én papírra szedtem, kicsit lecsepegtettem.









Egy kis videós segítség az elkészítéséhez:





Jó étvágyat! :)

14 megjegyzés:

  1. Hm,micsoda átváltozása a kenyérnek. ;-D Nagyon finomat készítettél! Igazi csemege! :-))

    VálaszTörlés
  2. :D Igen, némileg változott a terv. No, majd holnap. :) Ez a fánk viszont valóban nagyon finom, igazi csemege! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezek nagyon szépek! Fánk rajongók vagyunk, úgyhogy ezt kénytelen leszek megsütni. Gratula! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! :) Nagyon finom, érdemes kipróbálni. :)

      Törlés
  4. Isteni ez a fánk! Én is sütöttem és főztem már az Ízőrzőktől. Van mit tanulnunk és készíteni ezektől a csodálatos asszonyoktól. Amíg én robotgéppel dagasztok, addig ők kézzel dolgoznak. Múltkor a kenyérlángosukat készítettem, amit az unokáim nagyon hamar eltüntettek. Tökéletes a fánkod!!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony kézzel dagasztanak! :) Én sem csinálok olyat, géppel dagasztok. :) Köszönöm! :) A vidéki, régi asszonyok tudtak sütni- főzni.

      Törlés
  5. Nagyon guszta! Már csak Penyigei szilvalekvárt kéne szereznem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Biztos azzal is nagyon finom lehet! :)

      Törlés
  6. Na,pont ilyen csavarósat még nem sütöttem! Már több blogon is csupa jót olvastam az "Ízőrzőkről", sajnos, még nem sikerült elcsípjem, de,majd résen leszek, ha ennyi finomságot mutatnak be :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, akkor ezt pótolni kell. :) Ez a műsor még tavaly ment, azóta én sem találkoztam vele. :)

      Törlés
  7. Penyige a megyénkben van ugyan, de még soha nem hallottam erről a nagyon finomnak tűnő fánkról és erről a formázásról! :) Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj, de szépek! Odavagyok:-) Ez meg azt jelenti, hogy addig nem nyugszom, míg el nem készítem!

    VálaszTörlés