2013. február 22., péntek

Csokoládés- csokicseppes muffin




A muffin és a keksz ami mostanság belefér az időmbe. Szerencsére mindkettőt könnyű összeállítani, hamar kész, és mindenki szereti nálunk. Ez Nigella receptje. Akárcsak ő én sem csináltam az elkészítéséből túl nagy ügyet. :) Nagyon finom!



Hozzávalók:
  • 25 dkg. liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 2 ek. kakaó
  • 17,5 dkg. cukor (fele xilit)
  • 15 dkg. csokicsepp (ebből kb. negyedét elvesszük, majd a muffin tetejére)
  • 2,5 dl. tej
  • 0,9 dl. olaj
  • 1 nagy tojás
  • 1 tk. vanília aroma


Elkészítés:

A sütőt előmelegítettem 200 C fokra.
A muffinsütő formát kibéleltem papírral.
A száraz hozzávalókat belemértem a mérleg edényébe, és hozzáadtam a csokicsepp 3/4 részét. Összekevertem.
Habverővel a nedves hozzávalókat egy edényben elkevertem kissé.
Összevegyítettem a két anyagot. Csak annyi ideig kevertem, míg összekeveredtek!
Fagyiskanállal  beleadagoltam a formákba, megszórtam a csokicsepp maradékkal, majd 20 perc alatt készre sütöttem.


 





2 megjegyzés:

  1. Ó, mennyi csoki! Jó dolog a muffin, kever-kavar s sül is. A kekszekkel meg az a bajom, hogy időigényesek. Nyújtani, szaggatni... igaz, van néhány kanalazós receptem is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a muffin nagyon finom! :) A kekszek nem mindig szaggatósak, van azért köztük jó néhány gyorsan elkészülő is amit "csak" golyózni kell. :)))

      Törlés