2013. február 10., vasárnap

Sajtos- tejfölös sült csirke




A héten egyik kolléganőm evett ilyen husit, ő vele sütötte a hússal a krumplit is. Nagyon guszta volt, így ez készült nálunk most.
Ahogy nálam készült:
 

Hozzávalók:
  • 2 egész csirkemell filé
  • 3 csirkecomb
  • 6 púpozott ek. tejföl
  • 25 dkg. reszelt trappista sajt
  • só, őrölt bors, kevés kakukkfű
  • 2 gerezd fokhagyma
  • zsír a tepsi kikenéséhez.













Elkészítés:

A combról lehúztam a bőrét, a csont mellett néhány helyen bevagdostam.
A mellfilét felszeleteltem, megmostam, lecsepegtettem a húsokat, kicsit kiklopfoltam.
Egy tepsit kikentem zsírral beleraktam a húsokat egymás mellé szép sorban.
Megszórtam a fűszerekkel, rászórtam az apróra vágott fokhagymát, lefedtem alufóliával, és 200 C fokos sütőben kb. 40-45 perc alatt puhára sütöttem (a combot ellenőriztem).
Majd levettem róla a fóliát, bőven megkentem tejföllel, megszórtam a reszelt sajttal.
Fólia nélkül sütöttem még a sajt pirulásáig. Kb. 20-25 perc.
Zöldséges rizzsel tálaltam.






Jó étvágyat! :)

15 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ebédetek volt, annyira guszta! :) Csirkemellet már sütöttem hasonló módon, de miért ne lehetne combot is, nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, finom volt. :) A comb is annyira finom volt, a férjem főként azt szereti a csirkéből, így nem is volt kérdés, hogy azt is teszek bele. :)))

      Törlés
  2. Nagyon guszta!:) Én is ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet , guszta ! Kifogom próbálni mert a gyerekeim a csirkehúst szeretik csak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyéimnek nagyon ízlett. Ők csak a mellét eszik meg. :)

      Törlés
  4. Hú de guszta! Nagyon finom lehetett, szeretem az ilyen sajtos husikat. :-))

    VálaszTörlés
  5. Husi-sajt-tejföl, kell ennél jobb? Főleg ha ilyen guszta is!

    VálaszTörlés
  6. Jaj, ezt nekem ki kell próbálnom, nagyon szeretem az ilyen egyszerű, tepsis husikat! Mentettem. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld csak bátran. :) Örülök, ha tetszik, köszi! :)

      Törlés
  7. Mást sem csinálok mint ilyen tepsis dobálósokat! Annyira finomak, könnyen elkészíthetők. Nagyon jól néz ki, a krumplival együtt sütést (mint a kolléganőd) én is szoktam kivitelezni, irtó finom lesz úgy a burgonya! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El tudom képzelni, hogy a krumplival is nagyon finom lehet a husi, ha együtt sül. :))

      Törlés
  8. Javaslom próbáljátok ki esetleg egy kis baconnal is kiegészítve és ha szeretitek a gombát, azzal is meg lehet még spékelni. Üdv,
    Szasza Mester

    VálaszTörlés