2012. szeptember 8., szombat

Palacsinta almával




Az első recept amit kipróbáltam az ajándék könyvemből, még pedig a Horváth Ilona féléből. A férjem nagyon gyakran mondogatja, hogy gyerekkorában egy rokon néni nagyon finom almás palacsintát készített. Azóta már néhányszor próbálkoztunk, de nem sok sikerrel. :) Most találtam a könyvemben ezt a receptet kipróbáltam. Kicsit sokalltam bele az almát, de gondoltam majd csak lesz belőle valami. Mit mondjak, annyira sűrű volt a recept alapján, hogy nem bírtam önteni a sütőbe. Márpedig Azuram azt mondta, hogy AZ a palacsinta normál méretűen jó. Vízzel hígítottam hát rajta, így már sikerült megsütnöm őket. Emberem szerint: "ez még mindig nem az" :). Azért valahogy csak elfogyott. :)))
Egy szó, mint száz nekem nagyon ízlett.
Ha valakinek esetleg van finom, jól bevált almás palacsinta receptje, azt megköszönném. :)))





Hozzávalók:
  • 25 dkg. liszt
  • 2 db. tojás
  • 5 dl. tej
  • 5 dkg. vaj
  • 50 dkg. alma
  • 10 dkg. fahéjas porcukor
  • 2 dl. ásványvíz.


Elkészítés:

A tojásból az olvasztott vajból a lisztel és a tejjel sima tésztát kavarunk.
Az almát megtisztítjuk, káposztareszelőn lereszeljük és a masszához adjuk.
Palacsintasütőben mindkét oldalát megsütjük.
Fahéjas porcukorral tálaljuk.




Jó étvágyat! :)

15 megjegyzés:

  1. Jó recept ez! Nálunk nincs az a palacsintamennyiség, ami le ne fogyna. Ezzel az almás palacsintával úgy van a férjed, mint a nagynéném anyu diós sütijével. Egyszer evett valamilyen nagyon jót nála és azóta sem tudta anyukám ugyanazt megsütni neki már vagy 20 éve. Pedig kipróbálta az összeset, ami a süteményes füzetében van. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :DDD Lehet, már nem is jól emlékszenek, csak azt hiszik... :DDD

      Törlés
  2. Szerintem nagyon guszta lett, finom lehetett! :) Sajna nincs jól bevált receptem, itt-ott meglátom és megsütöm néha! :) Ez lesz a sorsa a te receptednek is, tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon fincsi, de eddig én is ezt csináltam, amit találtam megsütöttem. Még keresem az "igazit". :)))

      Törlés
  3. Anyukám sütött gyakran almás és káposztás palacsintát, de sajnos nincs receptem. Szerintem nem is recept szerint készítette,hanem csak szemre:) Nekem most az alma palacsinta tésztában ugrott be, az is gyakran készült nálunk, hú, ilyenkor azonnal nekiállnék, ha nem lenne éjjel 11:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Szemre is készült már, mert a palacsintát mindig úgy készítem. Sőt, már Ő is kísérletezgetett vele, de még nincs meg az emlékeiben élő íz. :P :))) Káposztást még nem ettem, de biztos nagyon finom lehet, olyan receptet is találtam ám. :D

      Törlés
  4. Sajnos nekem sem sikerült megsütni, pedig próbáltam párszor. Anya valahogy eltalálta az arányokat és tényleg nagyon finom tud lenni. Én inkább megtöltöm párolt almával ;-) és fahéjas cukorral hmmm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtöltve is isteni lehet!!! :) Ez után a recept után, úgy érzem, hogy kevesebb alma kell bele, akkor lehet, hogy jó lenne... :)

      Törlés
  5. A lányom nagy kedvence,nagyon szépen tálaltad:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Nálatok szemre készül, vagy van hozzá tuti receptetek? :)

      Törlés
  6. Szívesen kipróbálnám egyszer ezt a változatot is - nálunk a sima palacsintába töltött párolt almatöltelékes a favorit, nyakon zúdítva csokiöntettel! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúú!! Csokiöntet, almatöltelék... palacsintát kell süssek. :DDD

      Törlés
  7. Guszta, szinte érzem az illatát. Én másképp sütöm, de ezt is mindenképp kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. A Te recepted elárulod, vagy csak úgy "érzésre" készíted a palacsintát Te is? :)

      Törlés
  8. Úgyis rágják már a gyerkőcök a fülemet, elkészítem és a napokban felteszem a blogomra. Előzetesként, olyan mint régen a Csokító.Ronda és finom!

    VálaszTörlés