2012. szeptember 16., vasárnap

Klasszikus kalács- vaníliakrémmel töltve





Rengeteg receptet, szakácskönyvet, magazint gyűjtöttem össze az évek során. Ez a kalács az egyik ilyen könyvemből van. Isteni finom ez a vajas, cukros és vaníliakrémmel töltött kalács. Bár a receptet némiképp átalakítottam, mert nekem sehogyan sem volt elég a megadott mennyiségű liszt a végeredmény csodás lett.





Hozzávalók:

A tésztához:
  • 5 dkg. friss élesztő
  • 2,5 dl. meleg tej
  • 2 tojás
  • 10 dkg. kristálycukor
  • 60-65 dkg. liszt (lisztfüggő)
  • 17,5 dkg. szobahőmérsékletű margarin
  • 1/2 kk. só

A töltelékhez:
  • 10 dkg. szobahőmérsékletű vaj vagy margarin
  • 7 dkg. xilit (kristálycukor)
  • 1 cs. vaníliás cukor

Tetejére:
  • 1 tojás

Díszítéshez:
  • dekorcukor.


Elkészítés:

Az élesztőt belemorzsoltam a dagasztóedényembe kevés tejjel feloldottam, majd a maradék tejjel, a tojásokkal, cukorral és 45 dkg. liszttel simává dolgoztam.
Letakartam, majd kb. 40 perc alatt duplájára kelesztettem.
Ezután adtam hozzá a maradék lisztet a margarint és a sót, újra kidolgoztam, majd ismét kelesztettem 30 percig.
Alaposan meglisztezett felületen átgyúrtam és két részre vágtam.
Mindkét részt 25x40 cm-es lappá nyújtottam.
A töltelék hozzávalóit összekevertem és elfelezve hosszában a  tészták közepére kentem.
A tésztát kétoldalt ferdén bevágva középre hajtogattam felváltva, mintha copfot fonnék.
Sütőpapíros tepsibe tettem őket, letakartam ismét kelesztettem 30 percet.
Előmelegítettem a sütőt 200 C fokra, majd a megkelt kalácsot lekentem a felvert tojással, megszórtam a cukorral és szép pirosra sütöttem.
A megsült kalácsokat rácsra tettem, konyharuhával lefedtem, és hűtöttem.







7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű az állaga, nagyon finom lehet! :) Jól látom, az egyiket duplán fontad? :)

    VálaszTörlés
  2. Igazán szép kalácsot sütöttél! Tetszik ez a fonás, már kinéztem, de nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  3. Az ilyen jellegű kalácsokat kígyórétesnek ismerem (fogalmam nincs, miért, mert nem is rétestészta:)). De mindegy hogy hívjuk, a lényeg, hogy nagyon jól néz ki, szépek lettek, és a receptet végigolvasva, finomságosak is. Van még egy szeletke belőle? :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép, kedvencem ez a formázás, olyan jól néz ki:)Igazi csemege a kávéhoz, teához:) Sürgősen sütnöm kell valami keltet.

    VálaszTörlés
  5. Az én fantáziámat is izgatja ez a fonás, remélem egyszer csak megcsinálom. Nagyon jól néz ki. Szép lyukacsos lett a tésztája.

    VálaszTörlés
  6. Köszi szépen Mindenkinek! :)
    Most fontam így először, de nekem is nagyon tetszik, és Tücsi, igazán könnyű így fonni, érdemes kipróbálni! :)

    VálaszTörlés