2012. szeptember 11., kedd

Egyszerű kifli Gionettától




Gionettától hoztam a receptet. Megláttam, és megszerettem azonnal. Az enyém kicsit sűrűbb lett, de nagyon- nagyon finom. Mondjuk valahogy sosem volt "barátom" a szárított élesztő. :)
Köszi Gionetta!! Találtok itt fázisfotókat a kifli formázásáról is. :)





Hozzávalók:
  • 50 dkg. kenyérliszt (vagy finomliszt)
  • 1 cs. szárított élesztő
  • 1 csapott ek. só
  • 2 ek. olvasztott vaj
  • 150 ml. tej
  • kb. 150- 200 ml víz.

Elkészítés:

A lisztet, élesztőt, sót, vajat és a tejet egy keverőtálba öntjük és annyi vízzel dagasztjuk be, hogy kicsit lágyabb tésztát kapjunk, ez lisztfüggő.
Ezután éjszakára betesszük a hűtőbe.
Másnap reggel kivesszük és 100 g-os darabokra vágjuk, ebből a mennyiségből 8 gombócokat formálunk.

10 perc pihentetés után mindegyiket kinyújtjuk és kiflit formálunk belőlük.
Tepsire téve, fél órát pihentetjük, de ha sietős el is hagyhatjuk.
Gőzben sütjük 230 C fokon sütjük 20- 25 percig.
Rácsra téve kissé megspricceljük és hagyjuk kihűlni.


Nekem pont 2 dl. víz kellett hozzá, kenyérlisztből sütöttem. A sütő aljába tettem egy tepsibe vizet, úgy sütöttem a kiflit.






Jó étvágyat! :)

8 megjegyzés:

  1. Csodás lett nálad is! Hétvégén én is készülök megsütni... Guszta!!!

    VálaszTörlés
  2. Épp reggeli idő van, úgyhogy ez nekem úgy, ahogy van, jöhetne is. Klassz kiflicskék. :P

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szívesen Csillám! Igazi finom, reggeli kifliket készítettél!!! :-)) Én is beleharapnék most, de nagyon! Ráadásul, gyönyörűek a kiflik!!! :-))

    VálaszTörlés
  4. Huhúúúúúúúúú, de gyönyörűek lettek!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek a kiflijeid! Guszták, biztos nagyon finomak !

    VálaszTörlés
  6. Óóóó ez gyönyörű!!! :) Most vacsira de jól esne! :)

    VálaszTörlés
  7. Én is kinéztem magamnak, te nagyon ügyes voltál, már meg is sütötted! :) Nagyon guszták, gyönyörűek lettek! :) Gondolom, a család is értékelte! :)

    VálaszTörlés
  8. Illéskrisz!
    Köszi!! :) Remélem majd posztolod, kíváncsian várom! :)

    Gabriella!
    Köszi! Nagyon finom volt(sűrűsége ellenére) :)))

    Gionetta!
    Köszi szépen!! :))) Jó kis recept, nagyon fincsi reggelink volt! :)

    Chef Viki!
    Köszönöm szépen! :)

    Éva!
    Köszi szépen! Valóban fincsik voltak. :)

    Barbi!
    Köszi! Akár vacsira is jó... :D

    Hankka!
    Köszi! Muszáj voltam megsütni, annyira csábítottak, meg aztán tetszett, hogy elálldogál reggelig a hűtőben. :))) Mindenkinek nagyon ízlett.

    VálaszTörlés