2011. augusztus 11., csütörtök

Túrógombóc


 
Ahogy én készítem :)

Hozzávalók:
  • 1 l. víz
  • 4 dl. kukoricadara
  • 1 kk. só
  • 50 dkg. túró
  • zsemlemorzsa
  • kevés olaj.

Elkészítés:

Forrásban lévő vízbe, beleöntjük a kukoricadarát, és lassú tűzön, állandóan keverve megfőzzük, néhány perc. 
Ha megfőtt, hagyjuk kihűlni. 
Közben megpirítjuk az olajon a zsemlemorzsát.
Mikor már csak langyos a daránk, belekeverjük a túrót, és fél órát pihentetjük.
Vizes kézzel gombócokat formálunk belőle, és megforgatjuk a morzsában. 
Tejföllel, és porcukorral tálaljuk.
Nagyon finom, puha gombócok lesznek. :)





Jó étvágyat! :)

4 megjegyzés:

  1. Nahát, ezt a készítési módot nem ismertem. Nagyon jól hangzik. Ki fogom próbálni. :)))

    VálaszTörlés
  2. Én sem ismertem ezt az elkészítési módot, de biztosan finomak a gombócok, mert igen guszták.

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus gombócok, látszik, hogy habkönnyűek:) Ez már a második túrógombóc, amit látok ma, ez kínzás:) Érdekes a kukoricadarás recepted, még nem hallottam, hogy így is lehet készíteni.

    VálaszTörlés
  4. Petra!
    Próbáld ki, finom, nekünk nagyon ízlik! :)

    Mrita!
    Köszönöm! Még a gyerekeim is nagyon szeretik, márpedig ha ők megeszik... :D

    Trollanyu!
    Régóta készítem így, más módon még nem is próbáltam. :)
    Már több, mint 10 éve, egy volt (szintén Csilla) kolléganőmtől kaptam a receptet. :D

    VálaszTörlés