2011. augusztus 1., hétfő

Házi túrós kifli

Nagyon finom, omlós kifli, az Nlc- sütis topikjából- lardy írta be pár éve. :) 

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 60 dkg. liszt
  • 20 dkg. margarin
  • 4 dkg. élesztő
  • 4 dkg. cukor
  • 1 tojás
  • 1 dl. tej
  • csipet só
  • +1 tojás a kenéshez.

A töltelékhez:
  • 25 dkg. túró
  • 12 dkg. cukor
  • 1 dl. tejföl
  • 5 dkg. mazsola
  • 3 dkg. búzadara
  • 1 citrom reszelt héja.

Elkészítés:

Felfuttatjuk az élesztőt a cukorral elkevert tejben, elmorzsoljuk a vajat a liszttel, hozzáadjuk a felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval összegyúrjuk. 
Hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a túrótölteléket.
A töltelék hozzávalóit alaposan kikeverjük.
A tésztát 8 cipóra osztjuk, majd kerek lapokká nyújtjuk, és egyenként 8 cikkre vágjuk. Minden cikkre teszünk a töltelékből, feltekerjük, felvert tojással megkenjük. 
180 fokos sütőben szép pirosra sütjük.
Még melegen megszórjuk (vaníliás) porcukorral.

Nem tettem bele mazsolát, a töltelék egyszerűen remek, ha nem sikerül rendesen megformázni, akkor sem sül ki belőle, kicsit több, kb. 30 dkg. túrót használtam el hozzá. :) 









6 megjegyzés:

  1. Ezen a kiflin meg nekem akadt meg a szemem! Feltétlenül ki fogom próbálni, nagyon gusztusos! :)

    VálaszTörlés
  2. Rég ettem ilyen kiflit,nagyim szokott készíteni.Nagyon finom, tiéd is gusztára sikeredett.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett, még csak dióval készítettem, de túróval is igen finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, olyan pihe-puha porhanyós. Láttam amiket készítettél, amíg nem jártam erre. Nagyon szép a fondantos tortád is:)

    VálaszTörlés
  5. Petra!
    Köszi! Finom omlós, próbáld ki.

    Aleda!
    Nagyon finom tényleg, köszi! :)

    Éva!
    A diósat is szeretjük, jó kiadós, és finom mindkettő.

    VálaszTörlés