2012. augusztus 14., kedd

Cukkinis- banános- ananászos dzsem






Mint már írtam szabin vagyok! :) Így befőzök, savanyítok, fagyasztóba pakolok. Hozom a recepteket, mert finomak, és jól sikerültek. Érdemes kipróbálni őket.
Ezt a lekvár receptet nem mostanában találtam, de roppant kíváncsivá tett, hogy milyen ízű lehet, így, hogy most minden volt hozzá, kipróbáltam. Hamar kész, és nagyon finom!! :) 
A receptet itt találtam.



Hozzávalók:
  • 50 dkg. cukkini lereszelve
  • 50 dkg. banán pépesítve
  • 1 kg. friss ananász apróra vágva (vagy 750 ml 100%- os, cukor nélküli ananászlé)
  • 1 kg. befőzőcukor extra 2:1
  • 2 citrom leve
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • pici rum (elhagyható).



Elkészítés: 

A cukkinit és az ananászt egy lábosba tesszük a cukorral, elkeverjük, és 4-5 órát állni hagyjuk.
Utána a többi hozzávalót is belekeverjük, majd felforraljuk, és 4-5 percig rotyogtatjuk.
A dzsemet forrón üvegekbe töltjük, 5 percre fejtetőre állítjuk őket, és mehetnek a kamrába.

Nálam nem álltak fejen. Viszont amíg ki nem hűlt, dunsztoltam. :)
Ananászlé, és egy kis konzerv ananász került bele.

6 megjegyzés:

  1. Jól is néz ki, és nagyon finomságos lehet az íze is! Recept mentve! :)

    VálaszTörlés
  2. Ennek nagyon finom íze lehet. A cukkini tökéletes ilyen párosításokra.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon különlegesnek hangzik, megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet! Igazán különleges :)

    VálaszTörlés
  5. Hankka!
    Köszi, örülök, ha tetszik! :)

    Kati!
    Köszi szépen! :)

    Aleda!
    Nagyon finom, való igaz, tökéletes hozzá. Köszi! :)

    Teller-cake!
    Finom! :)))

    Vikvi!
    Köszi! :)

    VálaszTörlés