2012. augusztus 17., péntek

Csemegeuborka




Valahogy évekig nem készítettem savanyúságot télire, mert mindig megromlottak.
Aztán két éve Egycsipet blogján ráakadtam erre a nagyszerű receptre. Isteni finom, bár picit nekünk savanykás (ezt idén korrigáltam :)) uborka készült belőle. Sikerült annyit eltennem akkor, hogy kitartott még tavaly is. Idén ismét elővettem ezt a receptet, és savanyítottam megint. :)


Hozzávalók:
  • kb. 2,5 kg apró (10 cm alatti) uborka
  • tartósítószer

A felöntőléhez:
  • 1,5 l. víz
  • 4,5 dl. ecet (10%)
  • 25 dkg. cukor (nálam 30 dkg.)
  • 2 dkg. só
  • 1-1 csapott tk. mustármag, egész feketebors és egész kömény
  • 1/2 tk. koriander
  • 7-8 babérlevél
  • ízlés szerint aprított kapor (nálam 1 csokor). 


Elkészítés: 

Az uborkát mossuk meg alaposan, majd az alapanyagokból készítsünk felöntőlevet.
Ehhez a cukrot, ecetet, fűszereket a vízbe tesszük, felforraljuk, és lassú tűzön gyöngyözve forraljuk még úgy negyed óráig.
Alaposan kimosott, csírátlanított üvegekbe rendezzük bele a megtisztított uborkákat, majd a forró, ecetes lével öntsük fel.
Tetejükre szórjunk egy kevés tartósítószert, végül lezárjuk az üvegeket.
Alaposan bebugyolálva száraz dunsztba tesszük őket kihűlésig.

Az uborkát én nyeles kefével(olyasmi, mint a körömkefe) sikálom át alaposan (így láttam a mamámtól). A szár felőli, illetve a hibás részeket le- kivágtam. Nekem 7 üveggel lett a 2,5 kg. uborkából.




13 megjegyzés:

  1. Egyik kedvenc savanyúságom! :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűen sorakoznak az üvegben az uborkák...én is szeretem de még sosem próbálkoztam az eltevésével.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem a házi eltett uborkát, mostanában csak koviubit teszek el télire. Nagyon gusztán néznek ki az üvegekben.:))

    VálaszTörlés
  4. Okki!
    Nem vagy vele egyedül! :)))

    Teller- cake!
    Köszi! :) Egyszer próbáld meg! Nagyon finom receptek vannak!! :)

    Tücsi!
    Köszi szépen! :) Koviubit még nem tettem el télire, de nagyon szeretem azt is. :))) Bármennyi savanyút megtudnék enni. Most nagy befőzési láz van rajtam, lehet még azt is teszek el. :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, mentem a receptet! :) Ezzel a módszerrel még nem savanyítottam, de nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  6. A csemegeuborkánál mindig a színét nézem először... A Te ubid nagyon szép színű. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Tudod, hogy mi a hihetetlen, hogy a kétéves amiből maradt, az pont ilyen sötét volt. :)

      Törlés
  7. Már hónapok óta nem készitettem uborkát...nagyon jó kis receptet hoztál, ki is fogom próbálni! Nagyon guszták és finomak!

    VálaszTörlés
  8. Szépek lettek a savanyúságaid és nagyon örülök, hogy bevált nektek is! :) Én idén most elég aprót tettem el, van olyan üveg, amelyikben csak kb. 4 centisek vannak, a lányaim azokat imádják - a férjem már nem annyira, mert ő mosta meg őket. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Tényleg nagyon finom!! :) Én is azt az aprót szeretném, de mire ezt is végigsikáltam..., azt hittem beőszülök. :D

      Törlés
    2. Sziasztok....a nagyon apró uborkát automata mosógépben kell megmosni.Ecetes vizzel mosd át a gépet...tedd bele az uborkákat és öblítő programmal inditsd el,de ne centrizz!3 lé és gyönyörű tiszták az ubik!:)

      Törlés