2012. június 24., vasárnap

Tökhús leves




Ezt a receptet még tavaly láttam a Paprika tévében, egy magyar sorozatban, amiben tökös ételeket készítettek Rácalmáson. :) Azóta fenem rá a fogam, mert nagyon érdekelt, hogy  a tök közepéből mégis, hogyan lesz finom "húslevesszerű" leves, mert ezt ígérték. :D A héten főztem magamnak főzeléket a tökből, meghagytam a belsejét és elkészítettem ezt a levest. Mit mondjak, valóban nagyon- nagyon finom lett!!


Hozzávalók:
  • 1 db. spárgatök bele
  • 2 db. petrezselyem gyökere
  • 3 db. sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor zeller (nálam ez kimaradt)
  • 1 ek. só
  • pár szem egész feketebors
  • 20 dkg. cérnametélt.


Elkészítés:

A tököt kettévágjuk, belsejét kivájjuk és egy leveses fazékba tesszük. A tök húsát nem használjuk fel a leveseben abból rakott, vagy töltött tököt, vagy főzeléket készíthetünk.
A zöldségeket megtisztítjuk, kisebb darabokra vágjuk.
A vöröshagymát és a fokhagymát is megtisztítva, késsel kissé bevágva dobjuk a fazékba. A zellerre csomót kötünk, úgy helyezzük a többi mellé.
Az egészet vízzel felöntjük, sóval és egész borssal ízesítjük és 40-50 perc alatt készre főzzük.
Leszűrjük.
Közben a tésztát sós vízben kifőzzük és ezzel tálaljuk a finom tökhús levest.





Jó étvágyat! :)

21 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon szeretjük.
    Szép tiszta leves és milyen finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) meg is néztem a Tiéd! :) Legközelebb én is simán beleteszem a karfiolt stb... :)

      Törlés
  2. Megáll az ész!!! Nem is hallottam róla, nagyon tetszik!!! Teljesen úgy néz ki mint egy igazi húsleves! Milyen az íze? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen olyan! A férjem tudta, hogy ezt főzöm, aztán az ebédkor a leves evése közben azt kérdezte, hogy oké, de mikor esszük a tökből főzött levest?? :DDD

      Törlés
    2. Nagyon finom és egészséges.

      Törlés
  3. Nagyon érdekes! Tehát a tök egyébként kidobott, magos részéből főtt a leves? Erre nagyon kíváncsi lettem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abból bizony! :) Engem is nagyon kíváncsivá tett, amikor láttam a tévében. :)

      Törlés
  4. Ezt nagyon izgalmasan hangzik. Kipróbálnám. A magok is mennek bele?
    Juci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mennek bizony. :) Készítettem egy képet direkt amikor a fazékban van még, leszűrés előtt, mert tiszta hihetetlen. :)))

      Törlés
  5. Én is nagyon kíváncsi lettem, hogyan is működik ez. Már csak töklelőhelyet kell keresnem. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Keresgélj töklelőhelyet, megéri kipróbálni. :)

      Törlés
  6. Bibimoninál nemrég láttam, hamis húsleves néven. Nálad is teljesen olyan, mintha igazi húsleves lenne, hasonló az íze? :) Egyébként nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  7. marhahúsleves ize van, nagyon finom,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, nagyon finom! Köszi! :)

      Törlés
    2. kellemes ízű, de a marhahúslevestől fényévekre van :) én többet vártam tőle a posztjaitok alapján :)

      Törlés
  8. Szép színe van annak a sárga töknek! Anyósomtól tanultam annak idején, állítólag a régi időkben sűrűn készítették.

    VálaszTörlés
  9. Egyszerűen fantasztikus ez a leves, olyan hihetetlen, de én is mostanában halottam erről a levesről pedig már elmúltam 60. jócskán :-) Nem hiába na, mindig tanul az ember valami újat és milyen jó!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Vitamin! Köszönöm a hozzászólásod! :) Így van ez, jó pap is holtig tanul! :)

    VálaszTörlés
  11. Sok évvel ezelőtt egy kolléganőmnél kóstoltam meg és CSODÁS volt.
    Most nagyon örülök, hogy megtaláltam.

    Köszönöm!

    VEGÁNOK pedig nagy élvezettel fogyaszthatják, hisz semmi állati nincs benne.

    VálaszTörlés
  12. Kedves Csilla.. Könnyek szöktek a szemembe, mert Édesanyám volt a Paprika TV-ben aki ezt megosztotta és sajnos ő már 5 éve nincs velünk , nem találtam sehol a receptjét. Nagyon köszönöm önnek:-))

    VálaszTörlés