2012. június 12., kedd

Krémes cseresznyés lepény




A második süti cseresznyéből. :))) Aliz oldaláról hoztam.
Mondhatnám, hogy diabetikus, de inkább csak szénhidrátban szegényebbnek nevezném, mert hiába cseréltem le a cukrot, a liszt + a cseresznye elég sok szénhidrátot tartalmaz...


Hozzávalók:
  • 38 dkg. liszt
  • 27 dkg. margarin
  • 12 dkg. cukor (nálam fruktóz)
  • 10 dkg. őrölt mandula (nálam dió)
  • 4 db. tojássárgája
  • csipetnyi só
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 10 dkg. piskótamorzsa
  • 1,5 kg. cseresznye
  • szóráshoz porcukor  (nálam kimaradt)

A krémhez:
  • 25+10 dkg. cukor (nálam Xilovit)
  • 10 dkg. liszt
  • 4 tojás
  • 7 dl. tej
  • 2 cs. vaníliás cukor


Elkészítés:

A tésztához: összekeverjük a lisztet a dióval, elmorzsoljuk benne a margarint.
Hozzákeverjük a cukrot, a sót, a citromhéjat és a tojássárgájákat.
Összegyúrjuk, és a hűtőben pihentetjük 20 percig.
Majd, egy nagy tepsit(30x40 cm) kibéleljük sütőpapírral, a tésztát kinyújtjuk, a tepsibe tesszük, és előmelegített 180 C fokos sütőben halványsárgára sütjük.
Míg pihen kimagozzuk a cseresznyét, elkészítjük a krémet.
A krémhez a 25 dkg cukrot, a tojások sárgáját, a lisztet és a vaníliás cukrot egy kis tejjel simára keverjük, és sűrűre főzzük.
A maradék cukorral kemény habbá verjük a tojások fehérjét, majd a forró krémet 3-4 részletben a habhoz öntjük, miközben habverővel gyorsan keverjük. (Így nem csomósodik össze a tojáshab.)
A halványsárgára sült tésztát megszórjuk a piskótamorzsa felével, és a kimagozott cseresznyét elosztjuk rajta.
A közben elkészített krémet egyenletesen elosztjuk a cseresznyén.
A maradék morzsával meghintjük a tetejét, és visszatesszük a sütőbe.
Addig sütjük, míg a piskótamorzsa a tetején kicsit elszíneződik. Kb. 15- 20 perc.
Ha kihűlt, felkockázzuk és porcukorral meghintjük tetejét.

Nekem kissé híg lett a krém, legközelebb picit tovább főzöm, és a habhoz keverve kézi habverővel fogom összekeverni, nem keverem nagyon, mint most, de ettől függetlenül nagyon- nagyon finom sütemény lett belőle!!







8 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon guszta, nagyon finomságosnak látszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Nagyon finomságos volt, csak a krém állaga hibádzott kicsit, de így is csúszott lefelé mindenki torkán rendesen. :D

      Törlés
  2. Juj, ez nagyon csábító! Én is cseresznyéset akarok sütni, de még nem döntöttem. Ez is esélyes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mikor Gabriellánál megláttam az ehhez hasonló cseresznyést, ugyanígy éreztem. :))) Aztán mikor ezt is megláttam ez mellett döntöttem... :)

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki, jöhetne belőle :)
    Én még nem is ettem idén cseresznyét :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Igen én is csak azért vagyok ennyire ellátva vele, mert kaptam jó sokat belőle. :)

      Törlés
  4. Na ilyen habos gyümölcsös sütire vágyom!! Még sosem ettem ilyen párosítást!! :))

    VálaszTörlés