2011. november 3., csütörtök

Mackó

Aminek ugye, számtalan neve, és elkészítési módja ismert, nálunk ezen a néven, és az alábbi módon készül. :)

Hozzávalók:
  • 8 db. krumpli 
  • liszt
  • 2 db. tojás
  • só, bors
  • 2 ek. tejföl (kihagyható)
  • olaj a sütéshez.

Elkészítés:

A burgonyát lereszeljük, sóval, borssal ízesítjük. Belekeverjük a két tojást, (tejfölt) és annyi lisztet, hogy hígabb állagú maradjon.
Evőkanállal szaggatjuk bele a forró olajba, kissé lelapogatjuk. 
Szép pirosra sütjük.

Tejfölt azelőtt nem tettem bele, de valahol olvastam, és kipróbáltuk, finom lett úgy is.




Jó étvágyat! :)

11 megjegyzés:

  1. Ez a tócsni, prósza, lapcsánka... stb? Ezt az elnevezését még nem hallottam. Már készülőben van erről is egy kis összefoglaló nálam. :) Mackó néven is nagyon finom lehet, mindenesetre guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk cicege néven fut. :)
    szívesen elfogadnám ezt a pár darabot. A lányok nem szeretik, így csak ritkán készül nálunk.

    VálaszTörlés
  3. Szabina!
    Igen ez az! :)

    Tücsök Bogár!
    Nem szeretik?? ohh, vegyél akkor legalább virtuálisan. :)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk krumplifasírt a neve, és nagyon szeretjük. Fokhagymát is teszek bele, néha petrezselymet is. A Fiam szokta rendelni.

    VálaszTörlés
  5. Még ezt az elnevezést nem hallottam rá, az egyik legeslegjobb kaja, biztos, ezért van ennyi neve.

    VálaszTörlés
  6. Mackó néven még nem hallottam, de nagyon finom. Mi matutkának hívjuk:) fokhagymás tejföllel, gyerekek reszelt sajttal is eszik.

    VálaszTörlés
  7. De ééédes: mackó :) még ezt az elnevezést nem hallottam, de irtó cuki :)
    Nálunk tócsi néven fut, és az egyik legjobb vacsikaja sok-sok reszelt sajttal, meg fokhagymával :) Nyami!

    VálaszTörlés
  8. Nálunk, prósza, v. tócsi:)) Nagyon kedvelt, és vacsorára a legjobb. trollanyu írta, hogy "matutka", még soha nem hallottam, de a "macit" sem. Hát ezért olyan népszerű, ahány ház annyi név:-))

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a hozzászólásokat! :)
    Ezért is írtam, hogy számtalan neve van, és úgy látom, akárhogy is hívják, szerencsére sokan szeretjük!! :)))

    VálaszTörlés
  10. Én még egyik néven sem készítettem, de ez a mackó annyira tetszik, ezen a néven fogom bevezetni a családi köztudatba :). Majd néznek nagyot, mint mikor az első töki pompost sütöttem. Akkor azt hitték viccelek :).

    VálaszTörlés
  11. Mindegy is hogy hívják, ezt a tányért szívesen elfogadnám. :)

    VálaszTörlés