2014. február 14., péntek

Hamis túrósrétes




Volt egy csomag gyorsan felhasználandó túróm. Körülnéztem hát Mónikánál, mert emlékeztem, hogy van a Váncza receptek között néhány túrós. Ez mellett döntöttem. Jól tettem!! Érdekes recept, gyors, és nagyon- nagyon finom! Eredeti recept Mónikánál, nálam némileg módosultak a hozzávalók.

 


Hozzávalók:

A tésztához: 
  • 25 dkg. liszt
  • 1 tojás
  • 1/2 cs. sütőpor
  • kevés tej (nálam kicsivel több, mint 1 dl. kellett)
  • + 5 dkg. olvasztott margarin
  • + 500 ml. tej a tepsibe, hozzá még 1 cs. vaníliás cukor 


A töltelékhez:
  • 1/2 kg túró
  • 1 cs. vaníliás cukor 
  • 1 dl. tejföl
  • 2 kisebb vagy 1 nagyobb tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 20 dkg. cukor.



Elkészítés:

Közepesen kemény tésztát gyúrunk a liszttel, tojással, sütőporral, és annyi tejjel amennyit felvesz.
Amíg elkészítjük a tölteléket, addig pihentetjük a tésztát.
A töltelék hozzávalóit összekeverjük, ne legyen folyós.
Előmelegítjük a sütőt 180 C fokra.
Enyhén lisztezett felületen vékonyra kinyújtjuk a tésztát, én félbe vágtam, két tekercset készítettem.
Megkenjük az olvasztott margarinnal, rákenjük a töltelék felét, feltekerjük.
Tepsibe tesszük. A tészta másik felével ugyanígy járunk el.
Leöntjük a fél liter tejjel, melyben elkeverjük a vaníliás cukrot.
Kb. egy óra alatt megsütjük.





1 megjegyzés:

  1. Hát ezt most annyira szívesen megkóstolnám, hiányzik a túró, meg a rétes is:) Nagyon klassz lett, hasonlít a tiroli rétesre:)

    VálaszTörlés