2013. március 16., szombat

Lekváros bukta II.




Már van egy Lekváros bukta recept, és egy ami a Buktatorta névre hallgat a blogomon. Azért teszem ezt is fel, mert ennek a tésztája kissé eltér azoktól de ez is nagyon finom. Horváth Ilona recept.
Házi szilvalekvárral töltöttem.


Hozzávalók:
  • 50 dkg. liszt
  • 2 dkg. élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • 3 dl. tej
  • 6 dkg. zsír
  • 4 dkg. fruktóz
  • csipetnyi só
  • 1 tk. cukor
  • 25 dkg. (szilva)lekvár.


Elkészítés:

1 dl. langyos tejjel, 1 tk. cukorral az élesztővel és 3 ek. liszttel kovászt készítünk.
Amikor a kovász elkészült dagasztógéppel bedagasztjuk a tésztát hólyagosra és legvégén hozzáöntjük az olvasztott zsírt amivel szintén jól eldolgozzuk.
Langyos helyen duplájára kelesztjük, kb. 1 óra alatt.
Lisztezett deszkára kiborítjuk, gyengén átgyúrjuk, 1/2- 1 cm. vastagra kinyújtjuk, 8- 10 cm-es négyszögekre vágjuk. Közepébe lekvárt teszünk és összecsavarjuk.
Sütőpapíros, vagy zsírozott tepsibe szorosan egymás mellé helyezzük, tetejét zsírral megkenjük, ismét kelesztjük 30 percig.
180 C fokos előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.
Sütés után deszkára kiborítjuk, de csak tálaláskor szedjük szét a buktákat.
Tetejét porcukorral meghintjük.






Jó étvágyat! :)

10 megjegyzés:

  1. és akinek nincs dagasztógépe,az hogyan készítse el? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A két kezével. :) Szép hétvégét, kedves Névtelen.

      Törlés
  2. Nagyon guszták! Imádom a házi szilvalekváros sütiket, én is tegnap sütöttem lekváros kiflit még ma délután tüntettem el a maradékát. Ettől függetlenül biztos hogy ebből is megtudnék enni na jó , csak egy darabkát most! Horváth Ilona szakácskönyvét nagyon szeretem mondhatni vele kezdtem a kezdő háziasszonyi konyhai ténykedésemet!:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Éva! :) Hmmmm, a lekváros kifli is jól hangzik. :)

      Törlés
  3. Imádom, a legjobban pont szilvalekvárral töltve szeretem, nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen érdekes, én régebben nem igazán szerettem, mert úgy emlékeztem gyerekkoromból, hogy savanyú, és nagyon sűrű, darabos. Amit készítettem, az nem lett egyik sem, így most már szeretem. :D Köszi Hankka! :)

      Törlés
  4. Imádok mindenféle buktát, a szilvalekvárért pedig egyenesen "odavagyok". :) (Anyukám mennyei szilvalekvárt főz minden ősz elején, imádom a sütikben.) :P
    Csodásan néznek ki a buktáid, szívesen eszegetnék belőle...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen adnék is belőle! :) Én tavaly készítettem először szilvalekvárt. Nem bántam meg, nagyon finom lett. :)

      Törlés