2014. április 17., csütörtök

Narancsos- mézes- gyömbéres csirkecomb




Találtam a fagyasztóban két darab csirkecombot, volt két már jobb napokat is megélt narancsom, így kerestem hozzájuk egy receptet. Nem kellet sokáig keresgélnem ez a recept rögtön megtetszett. :) Eredeti recept a linken, nálam így készült:






Hozzávalók:
  • 2 egész csirkecomb
  • 2 db. közepes narancs
  • 5 dkg. vaj
  • 1 ek. méz
  • 1/2 kk. őrölt gyömbér
  • kevés víz
  • 1 ek. szójaszósz.



Elkészítés:

Az alaposan megmosott narancsok lereszelt héját összekeverjük a gyömbérrel, majd a csirkecombokat alaposan bedörzsöljük sóval és a gyömbéres narancshéjjal.
Legalább 2 órán át pihentetjük a hűtőben.
Egy magasabb peremű sütőtepsit/ jénait kivajazunk, és elrendezzük benne a combokat bőrükkel felfelé.
A maradék vajat felolvasztjuk, és a 2 narancs levével meg a szójaszósszal összekeverjük.

Ennek az öntetnek kicsivel több, mint a felével meglocsolgatjuk a húst, a tepsit alufóliával lefedjük, és mehet is a 200 C fokos sütőbe olyan 35-40 percre.
Ha szépen megpuhultak a combok, levesszük az alufóliát, majd a pecsenyelé nagy részét (nem az összeset) kiöntjük alóluk egy kisebb lábasba.
A fel nem használt narancsos-vajas keverékbe belekeverjük a mézet, és ezzel ismét meglocsolgatjuk a combokat.
Mehetnek vissza a sütőbe, de most már az alufólia nélkül, és addig sütjük, míg szép aranyló színűre pirulnak. Időnként csak jót tesz neki, ha meglocsolgatjuk egy kanállal.
Amíg pirul a csirkénk, addig a leöntött pecsenyelevet addig forraljuk, míg szépen besűrűsödik, ezzel az öntettel locsoljuk meg a húst tálalásnál.
Köretként pedig vajas burgonyát, krumplipürét, vagy sült krumplit adhatunk.



Jó étvágyat! :)

7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett! Szeretem én is az ilyen gyümölcsös, fűszeres összeállítást :-)

    VálaszTörlés
  2. Hmmmmmmmmm, de szuperszónikus ízvilág!!!

    VálaszTörlés
  3. Hű, Csilla... hogy ez milyen guszta!! :P

    Rég hallottam rólad, de most örülök, hogy bejelentkeztél egy új recepttel. :)

    VálaszTörlés
  4. Hmmm de finom lehet, ezt feltétlen elkészítem, mert az én ízvilágom!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen Lányok a hozzászólásokat! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom összeállítás!!!!

    VálaszTörlés