2013. november 17., vasárnap

Kuria- szelet



Ez a süti valamikor szintén a nyár elején készült.
Mónika Váncza blogján jártam ismét, onnan hoztam. Az eredeti recept a blogon olvasható. Nagyon finom, könnyű elkészíteni, a tésztája pedig valóban pihe- puha piskóta aminek az érdekessége, hogy tejföl van benne. Köszi szépen a receptet Mónika!!


Hozzávalók:

A tésztához:
  • 4 tojás
  • 10 dkg. cukor
  • 1/2 cs. vaníliás cukor
  • 1 dl. tejföl
  • 4 ek. liszt
  • 1/2 cs. sütőpor

A töltelékhez:
  • 10 dkg. őrölt dió
  • baracklekvár kb. fél üveggel.  



Elkészítés:

A tojást szétválasztjuk. A fehérjét kemény habbá verjük.
A tojás sárgáját a cukorral, vaníliás cukorral habosra keverjük, belekeverjük a tejfölt is.
Ha habosra kevertük, hozzáadjuk a lisztet, sütőport és legvégül óvatosan a kemény tojáshabot.
Kivajazott, lisztezett tepsibe öntjük, és 180 C fokra előmelegített sütőben megsütjük.
Kihűtjük.
Kihűlés után a tésztát kettévágjuk, majd a dióval elkevert barackízzel megkenjük. Ráborítjuk a másik felét, és szeleteljük.
Porcukorral megszórva kínáljuk.




16 megjegyzés:

  1. Hú de jól néz ki! Milyen jó ötlet a diós lekvár töltelék, recept mentve, gyors és könnyű, pont nekem való ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Csipike! Gyors kis süti, próbáld ki, finom! :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehet. Szeretem a dió és lekvár kombinációját!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is kedvenc páros a diós- lekváros süti. Köszi Éva!

      Törlés
  3. Tényleg érdekes a tejföllel a tésztájában, a lekvár-dió töltelék pedig nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finomak a diós sütik, és még ha baracklekvár is van benne, még finomabb. :)

    VálaszTörlés
  5. Örülök hogy felkerült a blogodra is, mert a projectben már beraktam a fotót a recept mellé amit régebben elküldtél nekem.
    Most berakom a linket is hozzá és a facebookos oldalára is felkerül a süti amit elkészítettél.
    Köszönöm és örülök hogy ízlett:)). . . de annak még jobban örülök hogy újra itt vagy velünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm! Igaz, nem mai darab de nagyon finomra sikerült. Mondjuk még Váncza recepteben nem csalódtam. :) Köszönöm Mónika, nagyon kedves vagy!!

      Törlés
  6. Nagyon szeretem a Váncza recepteket, mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy többet elkészítettem magam is! Ezt még nem, de van egy gyanúm, hogy el fogom, mert ez is nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem őket! Emlékszem, még régebben a szilvás pitédnél jött nekem is a felismerés. ;) Próbáld ki, gyors és finom. :)

      Törlés
  7. Szia Csilla!

    Nagyon régen nem jártam Nálad, igaz én sem voltam! Szeretem a Váncza recepteket, nekem is meg van a gyűjtemény.
    Imádom a dió-lekvár keveredést, én is elfogom készíteni. Látszik a tésztán, hogy pihe-puha és nagyon guszta!!!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tücsi! Örülök, hogy itt vagy! Én is szeretem őket, mert zömében gyorsan elkészíthető sütik, eddig még mindegyik nagyon finom volt.

      Törlés