2013. április 12., péntek

Gesztenyés hókifli




Ez az élesztős változat, finom, puha, omlós tésztájú, tölthetjük bármivel. Két csomag gesztenyemassza várakozott felhasználásra a fagyasztómban, erre a sütire esett a család választása. A receptet egyébként évek óta használom, Sütis néne receptje



Hozzávalók:

A tésztához:
  • 50 dkg. rétesliszt
  • 25 dkg. margarin
  • 2 dl. tejföl
  • csipetnyi só
  • 1 ek. porcukor
  • 2 dkg. élesztő
  • ha szükséges: 1-1.5 dl tej

A töltelékhez:
  • nálam most 50 dkg. gesztenyepüré.



Elkészítés:

Az élesztőt kevés! langyos, cukros tejben felfuttatjuk.
A lisztben elmorzsoljuk a margarint, majd a többi hozzávalóval tésztát gyúrunk.
Ha a tészta esetleg nem állna össze, kevés langyos tejet lehet még hozzá tenni, míg
elérjük a megfelelő állagot.
Kétfelé vesszük, letakarva 15-30 percig pihentetjük.
Kb. 2- 3 mm. vastagságúra nyújtjuk, köröket szaggatunk belőle, majd megtöltjük. (A töltelék lehet bármi, dió, lekvár, mák, túró, gesztenye). Feltekerjük, kifliket hajtunk belőlük.

Sütőpapíros tepsin, előmelegített 180 C fokos sütőben kb. 15 percig sütjük.
Még melegen vaníliás porcukorba forgatjuk.
 

Élesztő nélkül , hagyományos linzeres jellegű kiflit kapunk, mely ugyan tovább eláll(na), viszont az nem lenne ilyen puha!
A gesztenyemassza nekem most elég édes volt, de, ha nem elég édes rakhatunk hozzá porcukrot, illetve ízlés szerint rumot, vagy rum aromát.




 

12 megjegyzés:

  1. Kedvencem a hókifli! Én Anyukám receptje szerint szoktam, de szerintem valami hasonló a Tiedhez. Nálunk mostanában mindig csak karácsony körül készül, pedig Anyukám az év bármelyik szakában tudná enni, annyira rajong érte. :)

    VálaszTörlés
  2. épp van egy csomag gesztenyemassza a hűtőmben...:)
    Köszi ezt a receptet is , szintén mentettem az elkészítendők közé. :)És a kiflik amúgy nagyon szépek, a kistányérka pedig nagyon-nagyon -nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az pont jó lesz bele a feléhez, a másik felébe meg egy kis lekvár, vagy dió. :D Köszönöm! Óóóó, a tányért a nagymamámtól "koboztam" el. :)

      Törlés
  3. Nekem is figyel 9, mert a 10. már nem fért be a hűtőtáskába. Persze nem sürgős felhasználni, de ez lehet az egyik készítmény belőle! :-)) Nagyon fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Nagyon finom a gesztenyével, de a tészta is nagyon finom, puha. :)

      Törlés
  4. Szerencsére most még nekem is van gesztenyém:) Azt hiszem az anyu is ezt a tésztát használta, tesztelni fogom mindenképpen, mert imádom a hókiflit. Mindenféle töltelékkel próbáltuk már, ez a gesztenyés is isteni lehet. Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, bármilyen töltelék is kerüljön bele. Szép hétvégét Nektek is! :)

      Törlés
  5. Most láttam Gerdinél, az övé is nagyon tetszik, és ez az élesztős-gesztenyés változat is nagyon guszta, fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Függőséget okozott, szinte etette magát. :)

      Törlés
  6. Nagyon finom, szeretjük!!!!:-)

    VálaszTörlés
  7. Gesztenyés töltelék... hmmm, vetekszik a lekvárossal:-) Gabriellánál kinéztem a diósat és mákosat, de a gesztenyés sem maradhat ki! Nagyon csinik! No és élesztős, biztos, puhább, mint ahogy én készítettem.
    Most próbálkoztam nálam a NoSaltyval, ezúttal nem jeleníti meg. Akkor régen simán megjelent a blogok között, most már nem tetszik neki. Okát nem tudom...

    VálaszTörlés