2013. június 26., szerda

Mézes krémes




Szerintem senkinek sem kell bemutatni ezt a süteményt.
Ahogy a blogomon is látható, elég sokféle süteményt megsütöttem már, azonban ezt a süteményt még soha nem készítettem el. A receptje évek óta megvan, s mivel a Férjem most ezt kért, hát nekirugaszkodtam.






Hozzávalók:

A tésztához:
  • 3 ek. méz
  • 20 dkg. cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg. margarin
  • 5 ek. tej
  • 60 dkg. liszt
  • 1 kk. szódabikarbóna


A krémhez:
  • 5 dl. tej
  • 2 cs. vaníliás pudingpor
  • 20 dkg. porcukor
  • 25 dkg. margarin
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • lekvár (pikánsabb)- nálunk sárgabarack.


Elkészítés:

Gőz fölött kikeverjük a mézet, cukrot, tejet, margarint, majd belekeverjük a tojásokat is.
A gőzről levéve hozzáadjuk a lisztet, a szódabikarbónát és összeállítjuk a tésztát. Kellemesen puha legyen.
A tésztából négy cipót készítünk.
Lisztezett felületen szép sorban kinyújtjuk őket, és picit megzsírozott tepsi hátulján egyesével megsütjük őket 180 C fokos sütőben, kb. 8-10 perc alatt.
A lapokat kihűtjük.
Közben elkészítjük a krémet. A tejben megfőzzük a pudingot, kihűtjük.
A margarint a porcukorral habosra keverjük, a két krémet összedolgozzuk.
Összeállítjuk a süteményt.
Lap- krém- lap- lekvár- lap- krém- lap.
A szeleteléssel sajnos másnapig várnunk kell, addigra kellően megpuhul.
Porcukorral megszórva kínáljuk.







 


17 megjegyzés:

  1. De nagyon szép lett!
    Igen régi recept, Anyukám gyakorta sütötte, de én is vagy két éve sütöttem először. Aztán még egyszer, s azóta sem. Pedig szeretjük, de mindig van valami más kipróbálni való.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Iparkodtam szépre készíteni. :) Nálunk nem volt ez a süti gyakori vendég, inkább esküvőkön, vendégségekben ettünk sokat. Igen a kipróbálni valókról én is tudnék írni, de már nem gyűjtöm őket ezerrel, mint azelőtt, próbálok a leválogatottakból sütni, főzni. :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta! :)
    Nálunk is régi kedvenc, de főleg ünnepekkor készítjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Ünnepi süti, az biztos. Finom, és szépen mutat. Csak ki kell várni, hogy megpuhuljon. :)

      Törlés
  3. De szépen szeletelted, nagyon megkívántam én is. :P Egyébként a férjemnek is a mézes krémes a kedvence, de Ő egy másik változatot szeret: két lap között egy piskótaréteg, közte a lekvár és a krém, a tetején a csokimáz. Én mindkét verziót imádom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Tudja a férjed is, hogy mi a jó! Huhh a Ti verziótok is nagyon jól hangzik!! :)

      Törlés
  4. Oh, milyen finom is ez! Nagyon jól néz ki!!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki! Egy-két szeletet elfogadnék! :)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű szeletek, nagyon guszta! :) Nálunk is ünnepi süti, de mostanában az ünnepekkor is megelőzi valamilyen másfajta sütemény! :) Pedig tényleg finom, szeretjük! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! :) Igen, sokkal többfélét készítek én is, mint előtte. Főleg mióta blogot is írok. Azóta meg aztán annyi félét kipróbáltam már. De azért jó néha a régi sütiket is bevetni. :)

      Törlés
  7. Nagyon szép és guszta! Hozzánk is jöhet bármikor, szeretjük:-)

    VálaszTörlés
  8. Csodás lett, az egyik kedvencem! :)

    VálaszTörlés
  9. Szia ! Nagyon guszta ez a süti . Én is nagyon szeretem nálunk nemcsak ünnepkor van , hnem amikor megkívánjuk .:) Ezt a sütit gluténmentes változatban nem szoktad csinálni. Én sajnos az vagyok :(

    VálaszTörlés