2013. július 6., szombat

Mákos- meggyes (bögrés) sütemény







Nagyon finom mákos- meggyes sütemény! Mikor beleharapsz olyan, mintha mákos gubát ennél meggyel. :) Tökéletes! Mákrajongóknak kötelező megkóstolni!
Gyorsan kész, én már langyosan megkóstoltam. A receptet ezen az oldalon találtam. A bögre 2,5 dl- es.


Hozzávalók:

  • 1 bögre őrölt mák
  • 1 bögre cukor
  • 1 bögre liszt
  • 1 bögre tej
  • 1 egész tojás
  • 5 dkg. puha vaj, vagy margarin
  • csipet só
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tk. őrölt fahéj
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 tk. sütőpor
  • 50 dkg. kimagozott meggy
  • 1 csapott ek. cukor
  • 1 tk. zsemlemorzsa.



Elkészítés:

A meggyet megmossuk, kimagozzuk, összekeverjük az 1 csapott evőkanál cukorral, és félretesszük, amíg a tésztát összeállítjuk.
A tésztához a vajat a cukorral és a tojással habosra keverjük, belereszeljük a citromhéjat, majd hozzászitáljuk a sütőporral elkevert lisztet, és felváltva adagolva a tejjel, a mákkal és a fahéjjal alaposan kikeverjük.
Előmelegítjük a sütőt 190 C fokra.
Sütőpapírral kibélelünk egy kb. 20x30 cm-es tepsit.
A tepsibe terítjük a masszát, meghintjük 1 teáskanál zsemlemorzsával, és a levétől gyengéden kicsavart meggyel megszórjuk.
Betesszük az előmelegített sütőbe, és kb. 25-30 perc alatt megsütjük. Tűpróba!
Rácson kihűtjük, majd hidegen kockákra vágjuk.
Porcukorral megszórva kínáljuk.

A meggyet a cukorral megszórtam, majd tésztaszűrőben csöpögtettem, míg összekevertem a tésztát. Így nem kellett kicsavarni. A csapott ek. cukrot a csészéből vettem el, nem tettem még hozzá pluszban. 30 percet sütöttem.







7 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!! Hasonlót sütöttem én is, de blogra mikor kerül fel, nem tudom... Imádjuk!

    VálaszTörlés
  2. Olyan jólesik már csak ránézni is, nagyon mutatós sütemény! :) Ennél jobban már csak néhány szelet tudna esni! :)

    VálaszTörlés
  3. De jól néz ki és igen én mák rajongó vagyok:) Ismerem ezt a receptet, egyszerű de nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  4. Nyami :-) Eszméletlen finom lehet, még ránézni is jólesik :-)

    VálaszTörlés
  5. De szép ez a süti! Az utóbbi mákos élmények alapján már bátrabban sütök mákos sütit, így beállítom a megsütendő sütik végtelen sorába. De kivételezni fogok vele, előre kerül:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszti lett, szeretem a bögréseket! Csodásak a fotók is! :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Lányok!! Valóban eléggé mutatós, és az íze mennyei!!

    VálaszTörlés